تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3743081
شناسه : 3743081
تاریخ :
رئیس جدید شورای عالی استا‌ن‌ها در سکوت خبری مشخص شد اقتصاد ایران: موسی الرضا حاجی بگلو؛ نماینده مردم خراسان رضوی در شورای شهر مشهد، در سکوت خبری به عنوان رئیس جدید و سکاندار شورای عالی استان‌های کشور انتخاب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تستیم، انتخابات هیئت رئیسه سومین سال از ششمین دوره شورای عالی استان‌ها در تاریخ 7 دی‌ماه سال 1402 برگزار شد و در جریان برگزاری این انتخابات شهرام دبیری؛ نماینده مردم تبریز در شورای عالی استان‌ها در رقابت با پرویز سروری؛ نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها با کسب 38 رای در مقابل 37 رای سروری از 75 رای اخذ شده به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.

و در ادامه نیز مسعود پزشکیان پس از اینکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، در تاریخ 14 مردادماه  با صدور حکمی شهرام دبیری را به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور انتصاب کرد.

پس از حضور دبیری در دولت، طبق قوانین و مقررات باید جایگزین وی در شورای شهر تبریز و همچنین شورای عالی استان‌ها انتخاب شود. که در همین ارتباط روز 17 مرداد‌ماه هئیت رئیسه شورای عالی استان‌ها تدبیر کرد بدون حضور رسانه‌ها و خبرنگاران و در پشت‌ درب‌های بسته، تکیلف سکاندار رئیس شورای عالی استان‌ها را پس از حضور دبیری در دولت مشخص کند که برهمین اساس قرار بود جلسه‌ای عصر روز 17 مردادماه برگزار شود که در ادامه با تغییر نظر هئیت رئیسه شورای عالی استان‌ها قرار شد این انتخابات به اجلاس بعدی شورای عالی استان‌ها موکول شد.

اما هنوز ساعاتی از این تصمیم هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها نگذشته بود که در کانال ایتا موسی الرضا حاجی بگلو؛ نماینده مردم خراسان رضوی در شورای شهر مشهد و  همچنین نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها خبری با عنوان " موسی الرضا حاجی بگلو؛ سکاندار شورای عالی استان‌های کشور شد" بارگذاری شد.

در ادامه این خبر عنوان شد"  در جلسه امروز پارلمان شورای عالی استان‌ها؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو؛ نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور همزمان با انتصاب شهرام دبیریبه سمت معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ، بطور رسمی سکاندار شورای عالی استان‌‌های کشور شد.

شورای عالی استان‌ها ,

در پی بارگذاری این خبر در کانال ایتا ( حاجی بگلو)، پیگیری‌های از خبرنگار تسنیم از برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها برای این خبر صورت گرفت که آنها اذعان کردند از برگزاری چنین جلسه‌ای بی اطلاع بودند. همچنین در هیچ یک از خبرگزاری‌ها خبر اشاره شده منتشر نشده است.

همچنین با توجه به از عدم دسترسی به سایت شورای عالی استان‌ها از ماه‌های گذشته این خبر هم القاعده روی این سایت بارگذاری نشده است و این در حالی است که سامانه پیامکی شورای عالی استان‌ها خبر اشاره را نیز اطلاع رسانی نکرده است.

به هر ترتیب حاجی بگلو؛ در سکوت خبری هم اکنون به عنوان سکاندار شورای عالی استان‌ها شده است موضوعی که برخی از اعضای شورای عالی از آن اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

انتهای پیام/