تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3743068
شناسه : 3743068
تاریخ :
پیش بینی گرمای خطرناک در بسیاری از مناطق ژاپن اقتصاد ایران: آژانس هواشناسی ژاپن روز جمعه نسبت به یک روز گرم خطرناک دیگر هشدار داد که انتظار می‌رود بالاترین حد در طول روز در مناطق مرکزی و غربی افزایش یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد پیش بینی می‌شود دمای هوا در شهر ناگویا به ۳۹ درجه سانتیگراد، در شهر کیوتو به ۳۸، در شهر اوزاکا به ۳۷ درجه، در شهرهای کوبه و یوکوهاما به ۳۶ درجه سانتیگراد و در شهر فوکوکا و مرکز توکیو به ۳۵ درجه برسد.

آژانس هواشناسی ژاپن و وزارت محیط زیست هشدار گرمازدگی را برای ۳۰ استان صادر کرده است و از مردم در سراسر کشور خواسته تا اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

آژانس هواشناسی ژاپن افزود: جیوه و هوای گرم و مرطوب نیز باعث ایجاد رعد و برق محلی می‌شود و از مردم می‌خواهد در برابر رعد و برق، بادهای تند و تگرگ هوشیار باشند.

در همین حال، آژانس هواشناسی اعلام کرد که توفان شدید گرمسیری ماریا در حال حاضر بر فراز آب‌های سواحل شرقی ژاپن به سمت شمال در حال حرکت است و این مسیر را تا روز دوشنبه حفظ خواهد کرد.

مقامات هواشناسی گفتند که انتظار می‌رود دریا در مناطق کانتو و توهوکو از اوایل روز شنبه شروع به مواج شدن کند و همچنین پیش‌بینی می‌شود سرعت باد نیز افزایش یابد.