تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3743058
شناسه : 3743058
تاریخ :
مهران برخورداری گام اول را محکم برداشت اقتصاد ایران: مهران برخوداری تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم، ایران در نخستین مبارزه المپیکی خود برابر نمانیده ازبکستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم‌نهایی صعود کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از پاریس، رقابت های تکواندو بازی های المپیک امروز (جمعه ۱۹ مرداد) با برگزاری مبارزات دو وزن ۸۰- کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان برگزار می شود.

مهران برخورداری نماینده ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم بود. وی در اولین مبارزه خود به مصاف «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان رفت. راند نخست این مبارزه با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید. در راند دوم برخورداری پیش از پایان وقت قانونی برتری ۱۲ بر صفر را برای خود نهایی کرد.

مبارزه برخورداری و «جسوربک جایسانوف» در راند سوم در حالی که تا برتری ۵ بر صفر حریف ازبکستانی پیش رفت به تساوی ۶ به ۶ رسید و در نهایت با رای داوران و به دلیل ضربه سه امتیازی برخورداری برنده ۲ بر یک این مبارزه اعلام شد.

مبارزه مهران برخورداری و «جسوربک جایسانوف» چهارمین مبارزه دو تکواندوکار بود و پیروزی امروز سومین پیروزی برخورداری در این چهار مبارزه به حساب می آید.

مهران برخورداری با برتری برابر حریف ازبکستانی خود به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. او در این مرحله باید با برنده مبارزه تکواندوکاران ایتالیا و مالی رقابت داشته باشد.

تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌ها تا کنون توسط مبینا نعمت زاده موفق به کسب مدال برنز شده و ناهید کیانی هم موفق به کسب مدال نقره شده است.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ مردادماه پیگیری خواهد شد.