تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3743053
شناسه : 3743053
تاریخ :
آتش سوزی منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" گچساران  همچنان ادامه دارد اقتصاد ایران: رئیس حفاظت محیط زیست گچساران گفت: مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" گچساران که شامگاه چهارشنبه طعمه حریق شد، همچنان در آتش می سوزد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز محمد امین حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: این آتش سوزی از شامگاه چهارشنبه شروع شده پس از چندین مرحله مهار از سوی امدادگران محیط زیست و نیروهای محلی و ستاد بحران به دلیل سخت گذر بودن، پوشش انبوه گیاهی و جنگلی، حجم زیادآتش و گرمای هوا همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون تعدادی از نیروهای مردمی، کارکنان محیط زیست و ستاد بحران در حال مهار و خاموش کردن آتش در این منطقه حفاظت شده هستند.

حسینی ادامه داد: به دلیل وزرش باد، سخت گذر بودن برخی از این مناطق، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری های زیادی رو به روست.

رئیس حفاظت محیط زیست گچساران افزود: وسعت این آتش سوزی‌ها پس از مهار و برآورد از سوی کارشناسان اعلام می‌شود.

۲۷۲ گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" از مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارد که برخی از آنها کمیاب و منحصر به فرد است.

۳۷ گونه گیاهی منحصربه فرد نیز در منطقه حفاظت شده کوه سرخ وجود دارد.

منطقه حفاظت شده خائیز و سرخ با ۳۳هزار ۳۸۵ هکتار وسعت در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان قرار دارد.

بلوط ( گونه غالب ) ، بنه ، کلخنگ ، بادام وحشی ، ارژن ، خوشک ، گون ، گیاهان دارویی و گونه هایی از خانواده گندمیان مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.