تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743034
شناسه : 3743034
تاریخ :
ارسال ۲۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف کردستان به ۹ استان کشور اقتصاد ایران: سنندج_ نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۲۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر ارسال شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۴ تیر ماه سال جاری همزمان با شروع برداشت و خرید تضمینی گندم در استان خرید تضمینی گندم آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون ۹۸۸ هزار و ۲۲۹ تُن گندم از گندم‌کاران و کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان عنوان کرد: خرید تضمینی گندم در کردستان تا این لحظه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و تاکنون ۸۲ درصد از پیش‌بینی صورت گرفته به تحقق پیوسته است.

صالحی بیان کرد: از این میزان ۹۷۲ هزار و ۷۹۴ تُن در سامانه ثبت شده و میانگین خرید روزانه استان ۱۹ هزار و ۹۷۵ تُن بوده است.

وی بیان کرد: ۲۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر ارسال شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اذعان کرد: از این میزان گندم مازاد استان ۲۰ هزار تُن به صورت ریلی و ۲۱۶ تن هم از طریق زمینی به استان‌های مقصد حمل شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: در شهرستان بیجار ۲۵۳ هزار و ۸۱۰ تن، در قروه ۱۶۹ هزار و ۷۰۸ تن، دهگلان با ۱۶۹ هزار و ۲۳۰ تن و دیواندره با ۱۵۷ هزار و ۱۷۷ تن بیشترین میزان خرید تاکنون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سقز هم با ۱۵۳ هزار و ۲۸۱ تُن، کامیاران با ۴۷ هزار و ۲۶۹ تُن و سنندج با ۲۴ هزار و ۷۰ تن گندم برداشت و خریداری شده و شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد هم کمترین میزان برداشت را تاکنون داشته‌اند.