تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3742981
شناسه : 3742981
تاریخ :
اپل قوانین لینک‌دهی خارجی اپ استور را در اروپا اصلاح کرد اقتصاد ایران: اپل برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا لینک‌های خارجی را در برنامه‌های خود قرار دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر بیانیه رسمی اپل، این شرکت اکنون به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا لینک‌های خارجی را در برنامه‌های خود قرار دهند. این تغییر به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد کاربران را به وب‌سایت‌های خود هدایت کنند؛ بدین طریق کاربران ثبت‌نام یا مدیریت حساب خود را خارج از اپ‌ استور انجام می‌دهند.

این اقدام، بخشی از تلاش‌های اپل برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است که هدف آن ترویج رقابت عادلانه و ارائه‌ی گزینه‌های بیشتر به کاربران است. پیش‌از این، تمامی خریدهای درون‌برنامه‌ای باید از طریق اپ استور انجام می‌شد و اپل از این طریق کمیسیون دریافت می‌کرد. اما اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند کاربران را به وب‌سایت‌های خود هدایت کنند تا تراکنش‌ها را انجام دهند؛ این امر می‌تواند هزینه‌ها را برای توسعه‌دهندگان و کاربران کاهش دهد.

اپل در دفاع از میزان کمیسیونی که از توسعه‌دهندگان و کسب‌و‌کارها دریافت می‌کند، می‌گوید: «هزینه‌ای که از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای فروش درون‌برنامه‌ای دریافت می‌شود، به‌خاطر خدماتی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. این خدمات شامل توزیع و مدیریت اپلیکیشن‌ها، حفظ امنیت اپ استور و اطمینان از ایمن بودن اپلیکیشن‌ها، جلوگیری از کلاهبرداری و مدیریت بخش توصیه‌ها، رتبه‌بندی‌ها و نظرات است.»

این تغییر می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر بازار اپلیکیشن‌ها داشته باشد. از یک سو، توسعه‌دهندگان از آزادی بیشتری برخوردار خواهند شد و می‌توانند مدل‌های کسب‌وکار خود را بهبود بخشند، از سوی دیگر، کاربران نیز از گزینه‌های بیشتری برای مدیریت حساب‌ها و انجام خریدها برخوردار خواهند شد.

مقالات مرتبط
  • اتحادیه اروپا تحقیقات ضدانحصار درباره Apple Pay را با تعهد اپل به باز کردن دسترسی NFC آیفون پایان داد
  • اپلیکیشن‌های تورنت به اپ‌استور آیفون در اتحادیه اروپا اضافه شدند

بااین‌حال، این تغییرات ممکن است چالش‌هایی نیز به‌همراه داشته باشد. یکی از نگرانی‌ها، هدایت شدن کاربران از طریق لینک‌های خارجی به سایت‌های ناامن است. اپل باید اطمینان حاصل کند که توسعه‌دهندگان از استانداردهای امنیتی بالایی پیروی می‌کنند تا از اطلاعات کاربران محافظت شود.

همانند اکثر به‌روزرسانی‌هایی که اپل امسال برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال انجام داده است، این تغییرات فقط در اتحادیه اروپا قابل اجرا هستند و در اپ استور کشورهای دیگر اعمال نمی‌شوند.