تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742967
شناسه : 3742967
تاریخ :
گسترش مشاوره‌های حقوقی در جامعه مورد تاکید است اقتصاد ایران: اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود در جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد شامگاه پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، در اردبیل، اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم عاملی مهم در کاهش اختلافات و طرح دعاوی است.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی قضائی و اجرایی کردن بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ارتقای سواد حقوقی و قضائی جامعه و نیز تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود، ترویج فرهنگ قانون‌گرایی در جامعه، طرح‌های متعددی از جمله طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در دستور کار قرار گرفته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متأسفانه بی‌اطلاعی مردم از مسائل حقوقی یکی از مشکلات جامعه و عاملی اساسی در تشکیل بسیاری پرونده‌ها در محکم قضائی است.
جوانمرد افزود: بنابراین اجرای دقیق و مستمر طرح «هر مسجد یک حقوقدان» می‌تواند در حل این مشکلات و در زمینه ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضائی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات در بین مردم بسیار مؤثر باشد.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: اجرای موفق این طرح در استان نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های فرهنگی جامعه به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و نیز تعامل و همکاری با تمامی نهادها و دستگاه‌ها از جمله ائمه جمعه و جماعات، سازمان بسیج حقوقدانان و اتحادیه کانون وکلای دادگستری و سایر بخش‌های مربوطه است.