تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742931
شناسه : 3742931
تاریخ :
آماده واگذاری استادیوم فوتبال یادگار امام تبریز هستیم اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به واگذاری ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز گفت: آماده واگذاری استادیوم فوتبال هستیم ولی واگذاری کل مجموعه از عهده ما خارج است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ستوده‌نژاد صبح جمعه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: نبود باشگاه بزرگ‌ترین ضعف ورزش قهرمانی آذربایجان شرقی است، چرا که نبود باشگاه در سطح استان باعث می‌شود تا استعدادیابی صورت نگیرد و ورزش قهرمانی رشد نکند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: تا زمانی که صنایع آذربایجان‌شرقی با ورزش آشتی نکنند شرایط ورزش استان بهتر از این نخواهد شد و در حال حاضر تمام بار تیمداری در رشته‌های مختلف را تنها باشگاه مس سونگون به دوش می‌کشد.

ستوده‌نژاد در مورد احیای تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز خاطرنشان کرد: مدیرعامل پتروشیمی تبریز موافق احیای این تیم است و فعلاً منتظر صدور مجوز توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم که حداقل در رده‌های پایه این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه بیشترین پیگیری اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با احیای باشگاه ماشین سازی بوده است، یادآور شد: از زمان حضورم در ورزش و جوانان بیشترین پیگیری در رابطه با احیای باشگاه ماشین سازی انجام داده‌ام و پیشنهاد ما در خصوص احیای این تیم ریشه دار و قدیمی وصل کردن به مس سونگون و همچنین بازگشت به کارخانه ماشین‌سازی اما به دلیل اتفاق تلخ سقوط هلیکوپتر ریاست جمهوری شورای علی ورزش استان تشکیل نشد و در دولت جدید به دنبال تشکیل این این جلسه خواهیم بود.

ستوده نژاد درباره تغییر اتاق VAR ورزشگاه یادگار امام توضیح داد: اتاق در نظر گرفته شده برای سیستم کمک داور ویدئویی مورد تأیید ستاد استانداردسازی قرار نگرفت و اتاقی دیگر برای استقرار این سیستم در نظر گرفتیم و در صورت لزوم حتی اتاق جدیدی هم برای قرارگیری این سیستم احداث می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که آیا انتقال امتیاز لیگ برتری تیم والیبال مس رفسنجان به مس سونگون ورزقان انجام خواهد گرفت؟ اضافه کرد: این موضوع را با مسئول ورزش مس ایران مطرح کرده‌ایم و نتیجه تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی در مورد چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) اذعان داشت: کاشت چمن فقط در فروردین و یا شهریور ماه امکان پذیر است و با توجه به مخالفت خمز برای ادامه بازی‌های فصل گذشته در این ورزشگاه ناچارا مجبور به بازسازی چمن را در دستور کار خود قرار دادیم و حتی زیرسازی زمین چمن شماره ۲ نیز آماده است.

ستوده نژاد عنوان کرد: مجوز سهمیه تیم بانوان تراکتور در لیگ دسته اول را چند ماه قبل در زمان بلاتکلیفی این باشگاه گرفته‌ایم و الان که وضعیت این تیم مشخص شده فعالیت‌های مربوط به تیم بانوان را خود باشگاه پیگیری خواهد کرد.

وی در مورد دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: سالن سه هزار نفری میرداماد به عنوان خانه والیبال در نظر گرفته شده که از کفپوش استاندار برخوردار بوده و هیچ ایرادی ندارد، همچنین سالن رسالت به خانه هندبال اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مجوز برگزاری بازی‌های لیگ‌برتری برای یادگار امام صادر شده است و ۳۰ گیت ورودی تا بازی تراکتور و پرسپولیس نصب خواهد شد و در ادامه تعداد گیت ها به ۱۲۰ عدد خواهد رسید.