تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3742890
شناسه : 3742890
تاریخ :
بلومبرگ: مک مینی M4 با بازطراحی کامل، کوچک‌ترین کامپیوتر تاریخ اپل خواهد بود اقتصاد ایران: اپل قصد دارد نه‌تنها در مک مینی بازطراحی‌شده، بلکه در تمام محصولات مک از تراشه‌ی M4 استفاده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل قصد دارد تا اواخر امسال، از مدل‌های مک مینی بازطراحی‌شده با تراشه‌های M4 و M4 Pro رونمایی کند. از سال ۲۰۱۰ تاکنون این اولین‌باری است که اپل قصد دارد مدل‌های مک مینی را به‌طور کامل بازطراحی کرده و به کوچک‌ترین کامپیوتر تاریخ اپل تبدیل کند.

مک مینی جدید احتمالاً کمی بلندتر از اپل تی‌وی که جدیدترین مدل آن ۱٫۴ اینچ (۳٫۵۶ سانتی‌متر) ارتفاع دارد، خواهد بود. بدنه‌ی مک مینی بازطراحی‌شده از جنس آلومینیوم ساخته خواهد شد. گفته می‌شود که جدیدترین مدل‌های کامپیوتر کوچک اپل مانند یک آیپد پرو در جعبه‌ای کوچک‌اند.

مقالات مرتبط
  • بلومبرگ: مک‌بوک پرو و مک مینی و آی‌مک M4 امسال عرضه می‌شوند
  • بلومبرگ: مک مینی M3 هرگز عرضه نمی‌شود

به‌نظر می‌رسد اپل، برای مدل‌های جدید مک مینی حداقل سه درگاه USB-C، یک درگاه برای کابل شارژ و یک درگاه برای کابل HDMI درنظر گرفته است. تا پایان امسال دو نسخه از مک مینی معرفی خواهند شد که یکی از آن‌ها مانند آیپد پرو مجهز به تراشه‌ی M4 و دیگری مجهزبه تراشه‌ی M4 Pro خواهد بود.

مدل پایه‌ی مک مینی بازطراحی‌شده در ماه جاری تولید خواهد شد؛ اما تولید مدل پیشرفته‌تر آن تا ماه اکتبر (مهر و آبان) به‌‌پایان نخواهد رسید. اپل قصد دارد سال آینده مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو، آی‌مک، مک استودیو و مک پرو را به تراشه‌ی M4 مجهز کند. این اولین‌باری است که اپل سیلیکون از یک تراشه در تمام محصولات مک بهره می‌برد.