تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742867
شناسه : 3742867
تاریخ :
هشدار درباره پشه آئدس و تب دنگی/ مدیران دست به کار شوند اقتصاد ایران: شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نسبت به شیوع تب دنگی و پشه آئدس در شرق استان سمنان هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایاد بهادری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به گرمای هوا و مشاهده پشه آئدس در استان سمنان بیان کرد: همه از مردم تا مدیران و دستگاه‌های اجرایی و درمانی باید هشدار پشه آئدس را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در دفع خطر این پشه بسیار ضروری است، افزود: شناسایی آب‌های سطحی مانده و یکجا جمع شده و مدیریت آن یکی از مهمترین مسائلی است که باید انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه یکی از نقاط مفید برای رشد آئدس آب‌های راکد و جمع شده و نواحی مرطوب و گرم است، ابراز کرد: منابع سرباز آب بهترین فضا برای تخم گذاری این پشه را مهیا می‌سازند.

بهادری منفرد از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اسرع وقت به کمک دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیایند، افزود: از آنجا که واکسن خاصی برای این بیماری ساخته نشده، پیشگیری همچنان بهترین راهکار است.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری یک عزم جدی و عمومی از سوی دولت، دستگاه‌های اجرایی، درمانی، نظامی و انتظامی، فرهنگی، سمن‌ها، مردم و گروه‌های صنفی و … است، افزود: باید این عزم در شاهرود و میامی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه بهترین راهکار مقابله با این پشه، از بین بردن زیستگاه و شرایط مناسب رشد آن است، گفت: این بیماری البته بچه‌ها را بیشتر تهدید می‌کند اما در مجموع در بسیاری از موارد علائمی نداشته و یا به صورت تب خفیف بروز می‌کند و در مواردی می‌تواند خطر آفرین باشد.