تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3742854
شناسه : 3742854
تاریخ :
دیدار سرپرست وزارت خارجه با وزیر خارجه سومالی اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با کشورهای آفریقایی نداریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر ٬ احمد معلم فقی وزیر خارجه سومالی در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار با استقبال از ابتکار دولت سومالی برای فراهم کردن مقدمات احیای روابط دو کشور تاکید کرد: ما معتقدیم که کشورهای اسلامی باید روابط خود در راستای منافع و مصالح مشترک و مقابله با دشمنان جهان اسلام تقویت نمایند و ما هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با کشورهای آفریقایی نداریم.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات ده ماه گذشته دشمن صهیونیستی و کشتار مردمی بی‌گناه و بی سلاح با پیشرفته‌ترین تسلیحات امریکایی خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده اسرائیل نه‌تنها تهدیدی برای مردم فلسطین، بلکه تهدیدی برای همه امت اسلامی است و کشورهای اسلامی باید صدا و سیاست و اقدام عملی در قبال تهدید رژیم صهیونیستی داشته باشند.

وزیر خارجه جدید سومالی نیز با ابراز خرسندی از فراهم شدن فرصت این دیدار، موضع این کشور

در حمایت از مساله فلسطین را تشریح و تجاوزات اسرائیل علیه حاکمیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و مراتب تسلیت خود را به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه ابراز داست.

وی تاکید کرد: ما نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مساله فلسطین و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را ارج می نهیم.

وزیر امور خارجه سومالی همچنین با قدردانی از حمایت‌های ایران از ثبات و امنیت سومالی در مقابله با پدیده شوم تروریسم، خاطرنشان کرد کشورش درصدد توسعه و تعمیق روابط موگادیشو و تهران و گشایش صفحه جدیدی در روابط دو کشور است.