تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742834
شناسه : 3742834
تاریخ :
۱.۸ میلیون تن کالا از ۲۱ کشور به مازندارن واردات شد اقتصاد ایران: نوشهر- ناظر گمرکات مازندران با بیان افزایش ۲۹ درصدی حجم کالای وارد شده از طریق گمرکات کشور، میزان آن را یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست ۱۴۰۳، یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶۳ میلیون و ۱۳۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی میزان واردات کالای اساسی در چهار ماهه سال جاری را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش ۶۱۶ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار اعلام و بیان کرد: این میزان واردات کالای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۳۲ درصد افزایش و ارزشی ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی پنج قلم اول کالاهای وارداتی در این مدت را ذرت دامی به ارزش ۳۳۲ میلیون دلار، چربی‌ها وروغن های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۲۱ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۶ میلیون دلار و چوب وتخته به ارزش ۱۲ میلیون دلار عنوان نمود.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: طی مدت یادشده ۲۱ کشور مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بودند که امارات متحده عربی با ۲۹۵ میلیون دلار، ترکیه با ۱۴۶ میلیون دلار، روسیه با ۱۳۶ میلیون دلار، انگلستان با ۲۱ میلیون دلار و عمان با ۱۵ میلیون دلار، پنج کشور نخست طرف معامله کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران هستند.