تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3742817
شناسه : 3742817
تاریخ :
تصمیم غافلگیرکننده اسرائیل درباره مواجهه با حماس اقتصاد ایران: دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست آمریکا، مصر و قطر اعلام کرد که با از سرگیری مذاکرات با حماس موافقت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرنا: دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست آمریکا، مصر و قطر اعلام کرد که با از سرگیری مذاکرات با حماس موافقت کرده است.

به گزارش "سی جی تی ان", در بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم آمده است: پس از پیشنهاد آمریکا و میانجی‌ها، اسرائیل در ۱۵ ماه اوت هیاتی از مذاکره‌کنندگان را به محل مورد توافق اعزام خواهد کرد تا جزئیات اجرای توافق را نهایی برساند.

آمریکا، مصر و قطر در بیانیه ای از اسرائیل و حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

"دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند با این وجود ماه‌ها مذاکره نتیجه ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

در این بیانیه آمده است: زمان آن فرا رسیده است که توافق آتش‌بس منعقد شود و گروگان‌ها و زندانیان آزاد شوند. ما سه کشور و تیم‌هایمان به‌طور خستگی‌ناپذیر طی ماه‌ها تلاش کرده‌ایم تا چارچوبی که اکنون روی میز است را ایجاد کنیم و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است.

در این بیانیه افزوده شده است: این توافق بر اساس اصولی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۳۱ ماه مه ۲۰۲۴ بیان کرد و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تایید کرد. دیگر زمانی برای تلف کردن و یا بهانه ای از هیچ طرف برای تاخیر بیشتر وجود ندارد. زمان آزادی گروگان ها، آغاز آتش بس و اجرای این توافق فرا رسیده است.

پیش از این سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که توافق آتش‌بس در غزه و آزادی «گروگان‌ها» میان اسرائیل و حماس در دسترس است.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی تصریح کرد: «ما به این توافق نزدیک هستیم.»

پ