تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3742795
شناسه : 3742795
تاریخ :
بیانیه آمریکا، قطر و مصر درباره بازگشت به مذاکرات آتش بس درفلسطین اقتصاد ایران: کشورهای میانجیگر در گفتگوهای صلح غزه از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواستند بار دیگر به میز مذاکره بازگردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گرچه رژیم صهیونیستی با تشدید حملات در غزه با هدف نسل کشی فلسطینیان و نیز ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران نشان داد تمایلی برای مذاکرات صلح و استقرار آتش بس در غزه ندارد، با این حال برخی کشورها مدعی تلاش برای پایان دادن به این منازعه هستند.

بر این اساس، ۳ کشور آمریکا، قطر، و مصر با صدور بیانیه‌ای خواستار از سرگیری مذاکرات صلح میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی شدند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این کشورها آمده است: ما به عنوان میانجیگران صلح، از مقامات اسرائیل و جنبش حماس می‌خواهیم در مذاکرات صلحی که می‌تواند در دوحه، پایتخت قطر یا قاهره، پایتخت مصر در ۱۵ اوت برگزار شود، شرکت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون زمان آن است که به یک توافق آتش بس و تبادل اسرا میان طرفین دست یابیم. ما برای رسیدن به این نقطه چندین ماه کوشیده‌ایم و اکنون توافق نهایی بر روی میز است. در حال حاضر تنها جزئیات اجرای این توافق باقی مانده است.

۳ کشور آمریکا، قطر، و مصر در پایان از آمادگی خود برای ارائه طرح نهایی به منظور حل و فصل مسائل مربوط به اجرای این توافق خبر دادند.

دوحه و قاهره پیش تر برای چندین ماه میزبان مذاکرات دورهای پیشین گفتگوهای مقامات حماس و رژیم صهیونیستی بودند. با این حال، زیاده خواهی‌های مقامات تل آویو در نهایت مانع از رسیدن طرفین به توافق نهایی شد.