تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3742794
شناسه : 3742794
تاریخ :
بورل: اقدام اسرائیل علیه نروژ به شدت محکوم است اقتصاد ایران: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدام اخیر تل آویو علیه دیپلمات‌های نروژی را محکوم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اقدام اخیر رژیم صهیونیستی علیه نروژ و لغو وضعیت دیپلماتیک ۸ تن از دیپلمات‌های این کشور در کرانه باختری به دلیل ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطین، واکنش منفی متحدان غربی تل آویو را برانگیخته است.

بر این اساس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جدیدترین شخصیت سیاسی است که اقدام تل آویو علیه اسلو را محکوم می‌کند.

بورل در این زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما به شدت اقدام اسرائیل درباره دیپلمات‌های نروژی در ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: فعالیت این دیپلمات‌ها در راستای منافع تمامی فعالان در حوزه صلح و ثبات در خاورمیانه است. ما همبستگی خود را با نروژ در این موضوع اعلام می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام اخیر اسرائیل مغایر با مفاد توافق اسلو بوده و باعث ایجاد اختلال در روابط طبیعی و همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود.

بورل خاطر نشان ساخت: به دستور من رئیس هیأت اتحادیه اروپا در تل آویو موضع بروکسل را به دولت نتانیاهو انتقال داد. این اتفاق یک تنها یک مسئله دو جانبه میان اسرائیل و نروژ نیست بلکه این مسئله‌ای است که در راستای منافع همه کسانی است که برای صلح و ثبات در خاورمیانه فعالیت می‌کنند.