تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742787
شناسه : 3742787
تاریخ :
مهرانه زنجان با یک ساختار مدیریتی فوق العاده ایجاد شده است اقتصاد ایران: زنجان-وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مهرانه زنجان با کمک خیران و با یک ساختار مدیریتی فوق العاده ایجاد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در سفر به استان زنجان و در مراسم افتتاح موزه مهرانه، با بیان اینکه موزه مهرانه زنجان مجموعه‌ای پر برکت در کشور بوده و گنجینه‌ای ماندگار به شمار می‌رود، گفت: طی سه دهه فعالیت کاری خود چنین مجموعه ارزشمند، فاخر، حرفه ای و علمی را در جایی ندیده بودم.

وی افزود: موزه مهرانه مجموعه‌ای عظیم، شیک، باکلاس و متنوع محسوب می‌شود و این موزه به همراه خیریه مهرانه در حوزه سلامت برای نیازهای مردم و ظرفیت‌هایی که ایجاد شده در هیچ کجای کشور، حتی تهران وجود ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مهرانه زنجان با کمک خیران و با یک ساختار مدیریتی فوق العاده ایجاد شده و مکمل این مجموعه خیریه است، بسیاری از حوزه‌هایی که جنبه ذکر در تاریخ ایران و تاریخی از مجموعه ارزش‌ها و پیام‌ها می‌باشد در قالب موزه فراهم شده است.

ضرغامی افزود: بسیاری از اشیای تاریخی موزه را مردم اهدا کرده اند و برخی از اشیای تاریخی، کارهای سفالی مربوط به هزاره قبل از میلاد است که بسیار قیمتی و ارزشمند بوده و بایستی از آن مراقبت‌های لازم به عمل آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موزه مهرانه قابل مقایسه با بسیاری از موزه‌های کشور نیست و کاری که از سوی خیران در مهرانه این استان انجام می‌گیرد، بیانگر یک جامعه بالغ، فرهنگی و پیشرفته در کشورمان است و الگو و نشان دهنده آن است که زنجان در بسیاری از حوزه‌ها در کشور سرآمد است.