تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3742782
شناسه : 3742782
تاریخ :
کار سخت مهران برخورداری در روز سوم مسابقات تکواندو اقتصاد ایران: رقابت های تکواندو در حالی امروز جمعه در سی و سومین دوره بازیهای المپیک پیگیری می شود که نماینده تیم ایران در گروه مردان کار دشواری در جدول مسابقات دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز ارز مسابقات تکواندو، مبارزات دو وزن ۸۰- کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان به مصاف هم می‌روند. تیم ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم یک نماینده دارد. مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم دور نخست به دیدار «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان می‌رود.

«جسور» با رنکینگ ۱۱ المپیکی بعد از کسب مدال طلای انتخابی المپیک در قاره آسیا سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کرد. این ازبکستانی طلای ارتش‌های جهان و سه طلای قهرمانی و یک برنز قهرمانی آسیا و یک طلای گرنداسلم را در کارنامه دارد. مهران برخورداری تا کنون سه بار با این ازبکستانی مبارزه کرده که دو پیروزی نماینده کشورمان بوده و یک بار هم «جسور» پیروز شده است.

برخورداری در صورت برتری در این دیدار باید با «سیمونه آلیسو» از ایتالیا مبارزه کند. البته این ایتالیایی پیش از مبارزه در مرحله یک چهارم نهایی برنده مالی و قزاقستان را پیش رو خواهد داشت. این ایتالیایی با رنکینگ یک دنیا دو مدال طلای قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره گرندپری را در کارنامه دارد.

از قسمت بالایی جدول نیز یکی از تکواندوکاران شیلی، کره جنوبی، اردن یا برزیل به نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌ها تا کنون توسط مبینا نعمت زاده موفق به کسب مدال برنز شده و ناهید کیانی هم موفق به کسب مدال نقره شده است.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ مردادماه پیگیری خواهد شد.