تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3742768
شناسه : 3742768
تاریخ :
درگیری شدید در هاکی: بدترین برنده المپیک! اقتصاد ایران: در فینال هاکی المپیک ۲۰۲۴، تیم ملی آلمان در ضربات پنالتی با نتیجه ۳-۱ مغلوب هلند شد و به مدال نقره دست یافت. پس از پایان بازی، صحنه‌های پرتنشی بین بازیکنان دو تیم رخ داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ورزش سه: در فینال هاکی المپیک ۲۰۲۴، تیم ملی آلمان در ضربات پنالتی با نتیجه ۳-۱ مغلوب هلند شد و به مدال نقره دست یافت. پس از پایان بازی، صحنه‌های پرتنشی بین بازیکنان دو تیم رخ داد.

 پس از ضربه پنالتی تعیین‌کننده، دوکو تلگنکمپ، بازیکن هلند، به سمت ژان-پل داننبرگ، دروازه‌بان آلمان، دوید و با حرکت انگشت به لب‌هایش، به او اشاره کرد که ساکت باشد. سپس دستش را روی کلاه داننبرگ کشید که این حرکت به عنوان بی‌احترامی تلقی شد. این اقدام باعث ایجاد درگیری بین بازیکنان دو تیم شد. نیکلاس ولن، بازیکن آلمان، به سمت بازیکنان هلندی دوید و بسیار عصبانی بود. او توسط فلوریس میدندورپ، بازیکن هلند، از ناحیه گردن گرفته شد و مورد ضربه قرار گرفت. سایر بازیکنان تلاش کردند تا اوضاع را آرام کنند و پس از چند ثانیه پرتنش، بالاخره موفق شدند درگیری را متوقف کنند.

تلگنکمپ پس از بازی گفت: «از برخی صحبت‌ها ناراحت شده بودیم و به همین دلیل احساساتی عمل کردم. از رفتار خود عذرخواهی می‌کنم و اگر داننبرگ را می‌دیدم، از او عذرخواهی می‌کردم.»

پیش از فینال، داننبرگ گفته بود: «هلندی‌ها از ما می‌ترسند.» این اظهار نظر به وضوح به مذاق رقبای دیرینه خوش نیامد.

این دروازه‌بان پس از بازی در مورد این صحنه گفت: «این یک بی‌احترامی بزرگ و بدترین چیزی بود که تا به حال در ورزش تجربه کرده‌ام. نمی‌دانم چگونه کسی می‌تواند اینقدر برنده بدی باشد. این بهترین لحظه زندگی اوست و او در مراسم اهدای جوایز برای آن هو می‌شود.»

درگیری شدید در هاکی: بدترین برنده المپیک!

در جریان بازی، تیری برینکمن، کاپیتان هلند، در دقیقه ۴۶ تیمش را جلو انداخت. چهار دقیقه بعد، تیس پرینز از آلمان موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. در نهایت، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی، برینکمن و تلگنکمپ برای هلند گلزنی کردند و تنها جاستوس ویگاند برای آلمان موفق به گلزنی شد.

در نهایت، هلند با نتیجه ۳-۱ در ضربات پنالتی پیروز شد و مدال طلا را به دست آورد. این بازی در حضور اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، برگزار شد که با کمی تأخیر به ورزشگاه رسید. این مسابقه با صحنه‌های پرتنش و درگیری‌های احساسی همراه بود، اما در نهایت هلند توانست پیروزی را از آن خود کند.