تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742762
شناسه : 3742762
تاریخ :
زنجان الگوی فرهنگی و تمدنی در کشور است اقتصاد ایران: زنجان-وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زنجان را یک الگوی فرهنگی و تمدنی در کشور دانست و گفت: کارگاه صنایع دستی ظریفان این استان از مجموعه‌های بی نظیر کشور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در بازدید از ناحیه کارگاهی ظریفان زنجان، گفت: در دولت شهید رئیسی برپایی بازارهای دائمی صنایع دستی در سراسر کشورد مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی افزود: شهید جمهور به استانداری و فرمانداری‌های کشور دستور دادند که هر شهری مجموعه بزرگ بازارچه صنایع دستی ایجاد کنند، صنایع دستی را در مجموعه‌های نمایشگاهی قرار دهند چرا که این کار موجب رونق و تولید این صنعت می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: اقدام فرمانداری‌ها برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در واقع کار بسیار مؤثری بود که صورت پذیرفت و موقعیت ممتاز و خوبی برای فعالان صنایع دستی نیز ایجاد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: ما معتقدیم بهترین کاری که در مبدا ورودی شهر زنجان صورت گرفته در کشور بی نظیر بوده و با ظرفیت‌هایی که ایحاد شده یکی از زیباترین، کامل‌ترین و حرفه ای ترین مجموعه‌های مرتبط با صنایع دستی در سطح کشور بوده است.

وی تاکید کرد: براین اساس، زنجان می‌تواند الگوی مناسبی در این حوزه برای کشور به شمار بیاید، به این دلیل که هم غرفه‌های صنایع دستی مناسب با ایجاد سبک معماری‌های بسیار خوب ایجاد شده که می‌تواند برای برخی از رویدادها بسیار مؤثر باشد.

ضرغامی با بیان اینکه بخش دوم مجموعه ظریفان استان زنجان نیز در حال به نتیجه رسیدن است، تصریح کرد: هم اکنون معماری به سبک بازارهای قدیمی و تمدنی ایران در حال ساخت است که یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری استان زنجان خواهد بود.

وی اظهار کرد: گردشگران و شهروندانی که وارد استان زنجان می‌شوند، می‌توانند از این مکان پرجاذبه بازدید کنند، وجود هوای خنک در گرم‌ترین روزهای سال در این مکان بیانگر موقعیت بسیار مناسب آن است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با الحاق مجموعه‌های لازم به این مکان، بتوان الگوی خوبی برای ایجاد نمایشگاه، کارگاه، واحدهای آموزشی و خانه صنایع دستی ظرفیت خوبی را برای فروش کالا و تقویت تولید در استان ایجاد کرد.