تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742647
شناسه : 3742647
تاریخ :
پدیده اربعین فراتر از یک زیارت است اقتصاد ایران: همدان-مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اربعین را فراتر از یک زیارت و کاروان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامی روشن ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته فرهنگی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی و ارگان‌ها و نهادهای ذیل کمیته فرهنگی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات ضمن تقدیر از نهادها و دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه اول محرم و ایام محرم و عرض ارادت به امام حسین (ع) اظهار کرد: انشالله که همه در زیر این پرچم خدمتگذاری کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان اربعین را فراتر از یک زیارت و کاروان دانست و افزود: به فرموده امام حسن عسگری (ع) اربعین یکی از ۵ نشانه مؤمن است و هر چه ما جلوتر می‌رویم و به آثار تمدنی اربعین و ظرفیت‌های آن بیشتر پی می بریم‌.

وی با اشاره به اینکه امام حسین خون را در راه اسلام اهدا کرد تا انسان را از حیرت آخر زمان نجات بدهد و تربیت کند افزود: در واقع آنچه که در اربعین اتفاق می‌افتد یک تربیت جمعی حول محور امامت و ولایت است که اتفاق کم نظیری است و ما نمونه‌هایی مانند اربعین را نداریم و این اتفاقی که می‌افتد یک حرکت آخر زمانی و دست جمعی است که این به برکت خون ابا عبد الله حسین است و آن آتشی و گرمی محبت اهل بیت سردی ندارد و روز به روز به تازگی و گرمی آن افزوده می‌شود

غلامی روشن با بیان اینکه کمتر کسی است که به جریان تمدنی اربعین پی نبرده باشد تصریح کرد: در ماه رمضان زندگی با آیه‌ها را داشتیم و به به خاطر اینکه در جریان تمدنی آخر زمانی قرآن محور کار ماست و بیشتر از هر زمان دیگری باید با قرآن انس بگیریم.

وی بیان کرد: آیه‌ای که برای اربعین انتخاب شد آیه کریمه «تعاونوا علی البر والتقوی» که اساس ارتباط بین مؤمنین است بوده که عمل به این آیه کریمه رمز موفقیت ما است و دشمن ضد این را می‌خواهد. و در واقع جریان اربعین تقابل جبهه حق و باطل است.

این مسئول با بیان اینکه اربعین حول محور خیر است و چرخه خیر اساس کار است افزود: در این چرخه خیبر یک عده زائر و یک عده خادم هستند که و باید از ظرفیت خادمی برای خدمت به زائرین بهره گرفت.

وی اربعین را یک احرام و عهد حسینی برشمرد و تصریح کرد: باید و نبایدهای آن مهم است و بخش‌های مختلف دارد و یک بخشی از باید و نبایدهای اربعین باید و نبایدهای فرهنگی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه محور ما لمتم حسین (ع) برای اربعین است و همه باید در مسیر خادمی ایشان گام برداریم یادآور شد: استان همدان به خاطر موقعیت جغرافیایی در مسیر زائرین اربعین قرار گرفته و یک استان ویژه است

وی با گریزی به خدمات دهی موکب‌های استان همان در سال‌های گذشته گفت امسال نیز باید خدمات دهی و ظرفیت‌های خدمت به زائران را بیشتر کنیم

وی با بیان اینکه باید آمادگی بهتری برای خدمت رسانی به زائران را داشته باشیم افزود: باید مراقب شیطنت‌های دشمن باشیم و با هم افزایی و همفکری بیشتر در مقابل جبهه باطل باستیم.

غلامی روشن با اشاره به اینکه امروز مسئله غزه مسئله روز جهان است افزود: در اجتماع اربعین باید گفتمان غزه را جدی گرفت و این اجتماع باید محور و بیانگر مظلومیت غزه باشد.

وی با بیان اینکه شهدای ما سرمایه اسلام بوده که خونشان مسیر اسلام را زنده نگه داشته افزود: این عرصه تمدنی خون می‌خواهد و این خون‌ها است که اسلام را زنده نگه داشته و شهادت اسماعیل هنیه داغ سنگینی بود که مهمان ما را در کشور ما به شهادت رسید و قطعاً خون شهدا ماندگار است و در جبهه حق و باطل باید از ترویج این سرمایه‌ها را به صورت گفتمانی داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه اربعین یک چرخه و حرمت خیر است که باید گسترش پیدا کند اظهار کرد: در این راستا هر کس باید به نوبه و توان خود خود را در این راه سهیم کند و در این راستا از سال گذشته محله‌های اربعینی را در کشور داشتیم که بیش از ۵ هزار محله اربعینی در کشور در طرح دخیل بودند.

غلامی روشن با بیان اینکه امسال نیز محله‌های اربعینی را داریم که همه مردم و محلات در این طرح نقش آفرینی می‌کنند گفت: در واقع محلاتی که خودشان در مسیر موکب ها فعال هستند می‌توانند خدمات دهی را به زائران داشته باشند و محلاتی که در مسیر نیستند می‌توانند پشتیبانی دیگر محلات و موکب ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح محلات اربعینی هم افزایی و وحدت را برای گفتمان اربعین رونق می‌بخشد افزود: در استان هدمان نیز این برنامه را داریم و امسال هم با همکاری و عزم جدی سازمان تبلیغات هدمان و مدیریت محوری و جهادی حجت الاسلام رستمی به عنوان دبیر ستاد اربعین امیدواریم با عزم جدی نقش خادمی خود را در خدمت رسانی به زائرین اربعین و برگزاری برنامه‌های فرهنگی این ایام به خوبی ایفا کنیم.