تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742646
شناسه : 3742646
تاریخ :
زیرساخت‌های لازم برای تأمین آب روستاها را فراهم کنیم اقتصاد ایران: همدان-نماینده مردم ملایر مجلس شورای اسلامی گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای تأمین آب روستاها را فراهم کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آریایی نژاد پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر ضمن تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را جهادگران جامعه دانست و اظهار کرد: شهادت خبرنگاران فلسطینی، نشان داد که گاهی برای دستیابی به حقایق باید جان داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود شعارهای استکبار مبنی بر اینکه خبرنگاران در جنگ مستثنی هستند، اما در عمل این گونه نیست و خبرنگاران را نیز شهید می‌کنند.

وی با بیان اینکه کاری که گاهی با قلم نمی‌شود کاری انجام داد اما با خون و مقاومت انجام می‌شود، افزود: در جامعه یک واقعیت و یک حقیقت داریم؛ گاهی بین این دو فاصله است و رسانه‌ها باید واقعیت را به حقیقت نزدیک کنند اما افرادی که با حقیقت مخالفند، خواستار از بین بردن این فاصله نیستند.،

وی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: شما وقتی ماجرای حقیقت را می‌دانید که متوجه شوید واقعیت چقدر به جامعه کمک می‌کند و اینجاست که باید تا پای جان رفت و حقیقت و واقعیت را برای جامعه روشن کرد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت یادآور شد: گاهی اوقات اگر خبری منجر به انتشار بدی‌ها در جامعه شود، نباید منتشر کرد پس قلم جایگاه حساسی دارد و نباید آن را ارزان فروخت.

آریایی نژاد در ادامه با بیان اینکه بخش جنوب استان همدان نسبت به شمال استان عقب ماندگی دارد، افزود: در صورت عدم جبران این عقب ماندگی، شاهد مهاجرت بیشتر مردم از این مناطق و گسترش عقب ماندگی‌ها هستیم.

وی با تاکید بر تقویت گردشگری شهرستان ملایر بر فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای انتقال اشیا و اسکلت‌های انسانی و ایجاد سایت موزه شهر زیرزمینی گفت: اولویت اصلی ما تأمین آب شرب است چرا که در صورت عدم تأمین آب روستاها، مهاجرت از روستا افزایش می‌یابد.

وی گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای تأمین آب روستاها را فراهم کنیم احیای قنوات از اولویت‌های حوزه کشاورزی است و در صورت لایروبی و احیا قنوات، قطعی برق چاه‌های کشاورزی مشکلی برای کشاورزان و باغداران ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه چند سالی است زیر ساخت‌های ما در حوزه‌های مسکن، پالایشگاه و نیروگاه رها شده است، افزود: برای حل این مشکلات باید آینده نگری داشته باشیم چرا که برای تحقق جوان سازی جمعیت، باید زیرساخت‌های لازم همچون مسکن، برق، آب و … را فراهم کنیم.

آریایی نژاد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های برق چند سالی رها شده بود، بر ضرورت آینده نگری در حوزه ساخت نیروگاه خورشیدی و تقویت زیرساخت‌ها تاکید کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود معلم مطرح کرد: بکارگیری فرهنگیان بازنشسته و افزایش سن بازنشستگی، به دلیل کاهش تولید و درآمد در کشور و راه آن تقویت تولید است.

وی با اشاره به اینکه چاپ پول اشتباه و سبب ایجاد تورم است، گفت: ضعف تولید و درآمد سبب تقویت واسطه‌گری و دلالی در کشور و ایجاد مشکلات اقتصادی می‌شود.

آریایی نژاد با بیان اینکه سنگ بزرگ نشان نزدن است، به ضرورت هم اندیشی همدلی، برنامه ریزی، کار کارشناسی در پیشبرد اهداف و رسیدن به موفقیت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سلیقه‌های حزبی و جناحی بر هم اندیشی، کار گروهی و کارشناسی ارجعیت دارد، خاطرنشان کرد: برخی به جای ارائه برنامه به دنبال یارگیری هستند؛ این سیاست غلط باید اصلاح شود و نباید اشتباه گذشتگان را تکرار کرد.

وی از خبرنگاران خواست که برای رفع مشکلات مردم و شهرستان در کنار نمایندگان مجلس باشند و افزود: کار نماینده، کار اجرایی است و مردم باید در انجام وظایف کنار نمایندگان باشند.

آریایی نژاد آرامش بخشی منطقه ویژه اقتصادی، تناسب دانش آموختگان با نیاز جامعه، خانواده، آموزشگاه‌ها، رسانه‌ها و تقویت تولید کشور، دسترسی آسان به خدمات کار پروری و اسناد بالا دستی آموزش را از جمله نیازهای جامعه است که باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید حق کسانی که در پشت صحنه جشنواره مبل منبت تلاش کردند ضایع شود، گفت: جشنواره مبلمان منبت باید با ساماندهی، به موقع و به هنگام برگزار شود.

وی با تاکید بر ضرورت مراوده با مردم گفت: ما بدهکار مردم هستیم بنابراین باید به مردمی که ما را انتخاب کردند، پاسخگو باشیم و مجلس و دولت باید مطالبات مردم را برآورده کنند.

آریایی نژاد ضمن اهمیت رعایت انصاف و خدمت رسانی به مردم توسط نمایندگان مجلس و دولت، خاطر نشان کرد: هدف بنده و دیگر نماینده ملایر حرکت و پیشرفت ملایر و رفع مشکل مردم بیش از حد توان است.

وی با بیان اینکه وجود اختلاف، توان ما را کمتر می‌کند، گفت: تکلیف و وظیفه ما خدمت، رفع تنش و ایجاد آرامش است و باید برای حل مشکلات مردم کمک کنیم.

نماینده مردم ملایر مجلس شورای اسلامی گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای تأمین آب روستاها را فراهم کنیم احیای قنوات از اولویت‌های حوزه کشاورزی است و در صورت لایروبی و احیا قنوات، قطعی برق چاه‌های کشاورزی مشکلی برای کشاورزان و باغداران ایجاد نمی‌کند.