تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3742645
شناسه : 3742645
تاریخ :
پیش‌جلسه ستاد ملی ترانزیت با حضور بذرپاش برگزار شد اقتصاد ایران: پیش جلسه ستاد ملی ترانزیت به منظور بررسی مصوبات مورد نیاز این حوزه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه اجرایی سازی بند الف ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم توسعه مبنی بر تشکیل ستاد ملی ترانزیت، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاونان حوزه حمل‌ونقل در شقوق مختلف ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای امروز (پنجشنبه، ۱۸ مردادماه) در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه که به عنوان پیش‌جلسه ستاد ملی ترانزیت برگزار شد، آخرین آمار و شاخص‌های مرتبط با وضعیت حمل‌ونقل و لجستیک جهت ارائه در اولین جلسه این ستاد در دولت چهاردهم که هفته آینده برگزار می‌شود، مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

اهمیت هماهنگ سازی وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه ترانزیت و لجستیک از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد و از اهداف تشکیل ستاد ملی ترانزیت نیز هست.

همچنین در این جلسه پیشنهادات و مصوبات مورد نیاز حوزه لجستیک و ترانزیت مورد بررسی قرار گرفت که از طریق دبیرخانه شورای عالی ترانزیت در اولین جلسه ستاد ملی ترانزیت مطرح می‌شود و در صورت تصویب، از طریق رئیس جمهوری ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است، با تلاش‌های دولت سیزدهم، تشکیل ستاد ملی ترانزیت که از خواسته‌های بخش خصوصی فعال در حوزه لجستیک و ترانزیت و ارکان و نهادهای مختلف دولتی بود، در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید که قرار است این ستاد نقش هماهنگ‌کننده در سطوح اجرایی داشته باشد و به تداوم رشد ترانزیت در دولت چهاردهم نیز کمک کند.