تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742637
شناسه : 3742637
تاریخ :
افزایش ۱۷ درصدی زائران اربعین/ ۳۰۰۰ زائر از چذابه خارج شدند اقتصاد ایران: اهواز - فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه از اول محرم تاکنون نسبت به بازه زمانی سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی زائران حسینی را داشتیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان شامگاه امروز پنج‌شنبه در قرارگاه فرعی اربعین حسینی مرز چذابه اظهار کرد: خوشحال هستیم که اقدامات شما اثربخش، خوب، به‌موقع و به هنگام تا به اینجا بوده است.

وی با تاکید بر تکریم زائران، افزود: مرز چذابه یکی از مرزهای منحصر به فرد است که اتباع خارجه و هم‌وطنان ایرانی از آن عبور می‌کنند که در نتیجه باید در خدمات‌دهی و مراقبت بیشتری انجام شود.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: مأموران پرتلاش و زحمت‌کش که در این مأموریت هستید در لحظاتی که خیلی خسته و آفتاب زده می‌شوید راز و نیاز با خدا و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشید که ان‌شاءالله برای دنیا و آخرت ثبت می‌شود.

سردار رادان اظهار کرد: در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه از اول محرم تاکنون نسبت به بازه زمانی سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی زائران حسینی را داشتیم.

وی ادامه داد: از اول صفر تا شب گذشته در مرز مهران بیش از ۳۰ درصد افزایش سفر نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و در مرز شلمچه و چذابه هم نسبت به ماه محرم و صفر سال گذشته بازهم افزایش سفر داشتیم.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: همه دستگاه‌های خدماتی تماماً در اینجا در خدمت زائران عزیز هستند تا بتوانند سهولت سفر را برای آنان فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه اتباع برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌بایست از مرز چذابه عبور کنند، گفت: تا به امروز حدود ۳ هزار نفر از اتباع از این پایانه مرزی عبور کردند.

سردار رادان افزود: همه سامانه‌ها در مرزها برقرار است و زائران در کسرهایی از ۴ ثانیه می‌توانند با تحویل گذرنامه از مرزها عبور کنند.

سردار رادان با اشاره به اینکه سال گذشته در همه مرزها قرارگاهی برای مرکز فرماندهی تعیین شد، عنوان داشت: این ساختمان‌ها ویژگی خاص خود را دارند و در همه مرزها با امکانات رفاهی که دارند برای هدایت و در مسیر زائرین بنا شده تا حجم بیشتری از مردم که تمایل به ایستایی در آنجا را دارند از این امکانات رفاهی استفاده کنند.