تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742631
شناسه : 3742631
تاریخ :
شهرستان رزن در موضوع نرخ باروری با رشد مثبت مواجه است اقتصاد ایران: همدان-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رزن گفت: این شهرستان در موضوع نرخ باروری با رشد مثبت مواجه بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناظمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رزن در کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از رشد باروری و موالید این شهرستان خبر داد.

ناظمی افزود: نمودار شاخص رشد طبیعی جمعیت در شهرستان رزن در سال ۱۴۰۱ نمودار شاخص رشد طبیعی شهرستان هفت دهم و در سال ۱۴۰۲ این شاخص رشد طبیعی با تغییر مثبت، هشت دهم بوده است.

وی تصریح کرد: شاخص نرخ باروری کلی شهرستان نیز در سال ۱۴۰۱ حدود ۱/۷ بوده که در سال ۱۴۰۲ این میزان با رشد مواجه بوده و به ۱/۹ رسیده و شهرستان رزن در بحث نرخ باروری کلی(TFR) از میانگین استانی بالاترین نرخ را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این جلسه، دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به سلسله اقداماتی که از سوی قانون تعیین شده به منظور جلوگیری از معضل پیری جمعیت شدند.

ناظمی افزود: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوع جوانی جمعیت برای کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی شهرستان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای همه کارکنان مجرد شاغل در دستگاه‌ها و تشویق و ترغیب ایشان برای تشکیل خانواده، ایجاد اتاق تکریم بانوان دارای فرزند شیرخوار در ادارات، پیگیری پرداخت سریع و خارج از نوبت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج و همچنین اجرای همایش هفته ملی جمعیت و تقدیر از خانواده‌های دارای ۴ فرزندی و بالاتر از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای رشد و تثبیت جوانی جمعیت در شهرستان رزن پیش بینی و هدف گذاری شده است.