تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3742592
شناسه : 3742592
تاریخ :
۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌ جایی زوار اربعین تامین شد اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری گفت: ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس در سفرهای اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد و ۴۰۰ اتوبوس از کشور عراق به طور مستقیم از تهران به نجف فعالیت دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به وضعیت خرید و فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین، گفت: از اواسط سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها در زمینه سفرهای اربعین آغاز و اقداماتی از جمله به‌سازی محورها، به‌سازی پل‌ها و اصلاح نقاط حادثه در جاده‌های منتهی به مرزهای عراق انجام شد.

وی افزود: زائرین در هنگام برگشت از سفرهای اربعین به علت خستگی و عجله موجب ایجاد مخاطرات جبران ناپذیری می‌شود، به همین دلیل از زوار تقاضا پس از ورود به کشور ساعاتی در مرزها استراحت کنند تا در جاده‌ها با اختلال مواجه نشوند؛ ایمنی تردد بسیار حائز اهمیت است.

باقرجوان با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه در بازه زمانی اربعینی یکی از اولویت‌های سازمان راهداری است، گفت: طرح جاده‌های اربعین سازمان راهداری از ۱۶ مردادماه آغاز شده و جابه جایی زوار در حال انجام است؛ البته میزان تقاضا افزایش خواهد یافت و بیشترین تقاضا برای مرز مهران است.

این مقام صنفی تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای برای سفرهای اربعین ظرفیت مطلوبی نسبت به سال گذشته ایجاد شده و ۷ هزار دستگاه اتوبوس سازمان راهداری امکان پیمایش مسافت‌های بالای ۳۵۰ کیلومتر را دارند که هم‌اکنون آماده خدمت‌رسانی به زوار حسینی هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پلاک عمومی در اختیار سازمان و ارگان‌های دیگر است که بناست برای خدمت‌رسانی به زائرین وارد مدار فعالیت شوند، زیرا در پی افزایش دما امکان معطلی مسافرین نخواهد بود.

به گفته باقرجوان؛ ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در سازمان راهداری وجود دارد اما امکان پیمایش مسافت‌های بلند را ندارند و از سوی دیگر علاوه بر سفرهای اربعین تعدادی اتوبوس دیگر برای تأمین شبکه عمومی جاده‌ای نیاز است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری ادامه داد: سفرهای رفت اربعین ۱۰ روز و بازه زمانی برگشت حدود ۵ روز است؛ همچنین تعدادی دستگاه اتوبوس با پلاک‌های نظامی و دولتی در حال پیگیری است در سفرهای اربعین خدمت‌سانی و مجموعاً ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس در بازه زمانی ذکر شده، فعالیت خواهند داشت.

این مقام مسؤول ادامه داد: میزان خروج زائرین از پایانه‌های مرزی مهران و حاج قاسم سلیمانی ۴۸ درصد است که این رقم در بازه زمانی برگشت به ۶۸ درصد می‌رسد و هم‌اکنون متقاضیان امکان خرید بلیت به مرزهای عراق از اکثر نقاط کشور را خواهند داشت.

باقرجوان افزود: قراردادی با کشور عراق منعقد کردیم و حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از این کشور به ایران برای کمک به جابه جایی زوار وارد کشور شدند و زوار می‌توانند علاوه بر خرید بلیت به مرزهای عراق به صورت مستقیم به مقصد کربلا بلیت را تهیه کنند.

وی گفت: قیمت بلیت اتوبوس تهران به مهران ۹۸۰ هزار تومان است و فروش بالاتر از این نرخ غیر قانونی خواهد بود و مسیر مستقیم به نجف نیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.