تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3742589
شناسه : 3742589
تاریخ :
سعید اسماعیلی، دومین طلایی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اقتصاد ایران: سعید اسماعیلی با غلبه بر حریف اوکراینی در فینال ۶۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴، علاوه بر رقم زدن پایانی خوش بر دلاوری‌های چند ماه اخیرش، کشتی خوزستان را صاحب اولین مدال طلای تاریخ المپیکش کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید اسماعیلی که روز گذشته 10 بر صفر اسحاق قایو از الجزایر، 9 بر صفر لوئیز اورتا سانچز از کوبا و 9 بر 4 اسلاویک گالستیان ارمنی را شکست داده و به فینال 67 کیلوگرم المپیک رسیده بود، امشب برای رسیدن به طلای المپیک مقابل پرویز نصیبوف اوکراینی قرار گرفت.

در وقت اول نصیبوف با خاک دو امتیاز گرفته و سپس با اخطار کم‌کاری نتیجه را 3-صفر به سود خود کرد. در ادامه سعید اسماعیلی توانست نتیجه را جبران کرده و بعد از خاک شدن، حریف را به پل بردن کشتی 5-5 شود. درخواست چلنج مربی اوکراین، یک امتیاز دیگر به حساب اسماعیلی اضافه کرد.

سعید اسماعیلی این کشتی را با نتیجه 6 بر 5 برد و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

محمدرضا گرایی المپیک قبلی را در همین وزن با طلا پشت سر گذاشته بود که در بوداپست مغلوب اسماعیلی شد و جای خود را به این کشتی‌گیر دزفولی داد.

تا پیش از برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس، باوجودی که خوزستان همیشه در این رشته در کشور حرف اول را زده، اما تنها سعید عبدولی بود که توانسته بود مدال المپیک برای خوزستان بگیرد.

او در المپیک 2016 ریو صاحب نشان برنز شد و مدال برنز او را دو شب قبل امین میرزازاده در پاریس تکرار کرد تا کشتی فرنگی خوزستان صاحب دومین نشان المپیک خود شود.

این استان طلای المپیک نداشت که امشب سعید اسماعیلی کشتی‌گیر وزن 67 کیلوگرم تیم ملی فرنگی که اهل دزفول است، با شکست حریف اوکراینی برای اولین بار کشتی فرنگی خوزستان را صاحب نشان طلای المپیک کرد.

علیرضا مُهمدی هم امشب این فرصت را دارد که علاوه بر رساندن مدال‌های المپیک خوزستانی‌ها به عدد چهار، دومین طلای تاریخ کشتی فرنگی استانش را به دست آورد.

انتهای پیام/