تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3742587
شناسه : 3742587
تاریخ :
تبلیغات به‌طور کامل از اشتراک پریمیوم پلاس پلتفرم ایکس حذف شد اقتصاد ایران: پتلفرم ایکس در آخرین بیانیه‌های خود اعلام کرد که پخش تبلیغات در اشتراک پریمیوم پلاس، به‌طور کامل خذف شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیش‌‌از این در گزارش‌ها خوانده بودیم ایلان ماسک قصد دارد ایکس را به پلتفرم کاملاً پولی تبدیل کند و بدین‌ منظور این شرکت سه اشتراک پریمیوم را معرفی کرد. اشتراک Premium Basic که همچنان تبلیغات را در بخش For You نمایش می‌دهد، اشتراک Premium Standard که فقط نیمی از تبلیغات را در For You ارائه خواهد داد و درنهایت Premium Plus که هیچ تبلیغی در بخش For You نشان نمی‌دهد.

درحالی‌که یکی از مزایای اولیه‌ی پریمیوم پلاس، داشتن تایم‌لاین‌های For You و Following بدون تبلیغ بود، اما همچنان برخی کاربران اعلام کرده‌اند که در قسمت‌های دیگر شبکه‌ی اجتماعی ایکس، مخصوصاً در نسخه‌ی وب، تبلیغات به آن‌ها نشان داده می‌شود.

بنابر بیانیه رسمی ایکس، اکنون ایکس اشتراک پریمیوم پلاس را به‌روزرسانی کرده است تا کاربران پولی دیگر هیچ تبلیغی را در هیچ‌کجای این پلتفرم نبینند. این اشتراک که ماهانه ۲۰ دلار و سالانه ۲۱۰ دلار هزینه دارد، غیر از ویژگی حذف کامل تبلیغات، دارای ویژگی‌های دیگری هم هست؛ از جمله داشتن اولویت بالاتر در بخش پاسخ‌ها، انتشار پست‌هایی با حداکثر ۲۵,۰۰۰ کاراکتر، نوشتن مقالات بلند به‌طور مستقیم در وبسایت، امکان ویرایش پست‌ها تا یک ساعت پس از انتشار، دسترسی به هوش مصنوعی Grok، امکان آپلود ویدیوهایی تا سه ساعت و حجم ۸ گیگابایت، دانلود ویدیوها و امکان پخش ویدیوها در پس‌زمینه در حین انجام کارهای دیگر در این پلتفرم.

این تغییر نشان می‌دهد که ایکس به‌دنبال ایجاد یک مدل کسب‌وکار پایدارتر است که کمتر به درآمدهای تبلیغاتی وابسته باشد. حذف کامل تبلیغات باعث می‌شود که اشتراک پریمیوم پلاس ارزش بیشتری برای کاربران ایجاد و آن‌ها را به پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای خرید اشتراک پریمیوم پلاس ترغیب کند.

مقالات مرتبط
  • کاربران اشتراکی ایکس حالا می‌توانند پست‌های ۱۵ هزار کلمه‌ای بنویسند
  • قابلیت لایواستریم شبکه اجتماعی ایکس به‌زودی به کاربران پریمیوم محدود می‌شود

با کاهش درآمدهای تبلیغاتی پلتفرم ایکس، این شرکت ممکن است فشار بیشتری را به سازندگان محتوا وارد کند تا با تولید محتوای باکیفیت‌تر، مخاطبان خود را به پرداخت هزینه برای خرید اشتراک این پلتفرم ترغیب کنند. این اقدام را می‌توان به‌عنوان بخشی از تلاش‌های ایکس برای جذب کاربران بیشتر و افزایش درآمد از طریق مدل درآمدزایی اشتراکی به‌جای تبلیغاتی محسوب کرد.