تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742586
شناسه : 3742586
تاریخ :
اجرای پروژه‌های مشارکتی با ۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اقتصاد ایران: اردبیل- شهردار اردبیل گفت: ۲۰ پروژه مشارکتی در شهر اردبیل با سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجرا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری عصر پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل، اظهار کرد: بزرگترین پروژه عمران شهری پل شهید آیت‌الله رئیسی است که با پیشرفت ۹۲ درصد مراحل نهایی و تکمیل خود را سپری می‌کند.

وی از خرید قیر رایگان به ظرفیت ۲۸۵ هزار تن در سه اخیر خبر داد و تصریح کرد: با تأمین قیر رایگان و راه‌اندازی کارخانه آسفالت بیش از ۸۸ کوچه خاکی در اردبیل آسفالت‌ریزی شده و ۳۸ هزار متر مربع پازل‌کاری نیز به انجام رسیده است.

شهردار اردبیل گفت: شهر اردبیل در حال حاضر به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده به طوری که در کنار پروژه‌های عمرانی متعدد شهرداری، سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی را در قالب ۲۰ پروژه با هزینه‌کرد ۸۵ هزار میلیارد ریال شاهد هستیم.

صفری احداث بازار آهن‌فروشان، جایگاه سوخت عوض زاده، برج دوقلوی دکوسنتر و تعیین تکلیف تیراژه را از جمله پروژه‌های مشارکتی اعلام کرد و افزود: شهرداری تمام بدهی خود را به بیمه تأمین اجتماعی و بانک عامل پرداخت کرده است.

وی از تحقق ۹۵ تا صد درصدی بودجه سالانه در سه سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: پارک‌های متعددی در سطح شهر در حال راه‌اندازی است که از جمله آن می‌توان به بوستان خانواده، پارک آفتاب، کارشناسان، سردار سلیمانی و تملک باغ هشت هکتاری شریعت با نامگذاری باغ مفاخر اشاره کرد.

صفری در ادامه اضافه کرد: با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ۲۱ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه ون و ۱۹ دستگاه ماشین آلات عضو آسفالت‌ریزی خریداری و به ناوگان خودرویی شهرداری افزوده شده است.

وی به راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری با خرید ۱۶ دستگاه دوربین نظارتی اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد دوربین نظارتی به ۳۵ دستگاه افزایش پیدا می‌کند و در کنار آن توسعه ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری را نیز در اردبیل شاهد هستیم.

صفری بیان کرد: در کل شهر برای پوشش اینترنتی و توسعه فناوری‌ها اجرای فیبر نوری را شاهد خواهیم بود و در کنار آن پارک حاشیه‌ای نیز برای نیم ساعت رایگان بوده و بالاتر از آن باید به ازای هر ساعت پارک هزینه‌ای پرداخت شود.

وی در ادامه یادآور شد: برای بازگشایی معابر شهری ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که عمده آن در میدان وصال، زینال، معمار و وحدت اردبیل به انجام رسیده است.

شهردار اردبیل تصویب طرح تفصیلی شهر و طراحی ورود چهار نقطه شهری را یادآور شد و تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، ورزشی نیز بیش از ۲ هزار برنامه اجرا شده و احیای تیم فوتبال شهرداری و والیبال بانوان به همراه راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی فوتبال در محلات مختلف را شاهد بودیم.

صفری از رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند اجرایی شهرداری و نظارتی یاد کرد و گفت: در کنار تکمیل پل قدس و شهید سلیمانی، پل نیایش و پل شهید آیت‌الله رئیسی نیز با هشت کیلومتر در حال اجرا است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی به امکانات مناسب با البسه غیرقابل حریق اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی میوه فروشی‌های سیار و وانت‌بارها اقدام خوبی آغاز شده تا در ۴۴ نقطه شهر بازار میوه و تره‌بار محله‌ای راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم جلوی فعالیت میوه فروشی‌های سیار را بگیریم.

شهردار اردبیل از ممنوعیت مجوز راه‌اندازی دکه در سطح شهر اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم تا توزیع عادلانه اعتبارات و منابع را به رغم نامتعادل بودن درآمدها در مناطق مختلف شهری مد نظر قرار دهیم که این امر به توسعه عادلانه امکانات شهری منجر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم شهردار اردبیل به همراه شورای شهر از خبرنگاران و اصحاب رسانه با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی و تجلیل کرد.