تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742568
شناسه : 3742568
تاریخ :
همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به خارج از شهر منتقل می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به خارج از شهر منتقل می‌شود و به ادارات مختلف بوشهر برای احداث ساختمان جدید زمین واگذار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری موفقیت دولت موفقیت نظام است و ان‌شاءالله با معرفی کابینه، دولت جدید شکل بگیرد و روند خدمت به مردم در ادامه خدمات دولت آیت‌الله رئیسی تسریع شود.

استاندار بوشهر با اشاره به در پیش‌رو بودن مراسم اربعین حسینی، این مراسم مهم پیاده‌روی را یک همایش عظیم جهانی دانست و اضافه کرد: برای مشارکت و حضور مردم استان بوشهر در این مراسم اقدامات مهم و مؤثر انجام شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در انتقال گذرنامه‌های صادر شده از سوی اداره کل پست استان به صاحبان آنان تصریح کرد: موکب‌های اربعین حسینی استان بوشهر از پنجم صفر فعالیت خود را در خدمات‌رسانی به زائرین آغاز می‌کنند.

۱۷۰۰ پروژه هفته دولت داریم

وی در ادامه با اشاره به هفته دولت و برنامه‌های مختلف تدوین شده در این ایام خاطرنشان کرد: در هفته دولت طرح‌های مهمی در استان بوشهر در بخش اقتصادی و عمرانی افتتاح و یا عملیاتی اجرایی آنها آغاز می‌شود و تاکنون هزار و ۷۰۰ پروژه در سامانه ثبت شده است.

استاندار بوشهر هزینه کردن منابع اعتباری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته منابع اعتباری تصویب شده تخصیص یافت و جذب شد و هیچ اعتباری برگشتی ثبت نشد.

محمدی‌زاده با تأکید در ادامه جذب اعتبارات همانند سال قبل گفت: باید در اجرا پروژه‌ها تسریع و در جذب منابع مالی از محل اعتبارات ملی تلاش شود.

وی از واریز منابع اعتباری آلایندگی به حساب دستگاه‌های مختلف استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این منابع اعتباری فرصت مهمی در تسریع و تکمیل طرح‌ها است.

استاندار بوشهر اعتبارات ارزش افزوده را از دیگر منابع اعتباری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برشمرد و گفت: در قانون، فرصت تهاتر برای اجرا پروژه‌ها فراهم شده و سال قبل ۲۷۰ میلیارد تومان در استان بوشهر از این محل استفاده شد که ۱۰ درصد کل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: امسال تلاش شود حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها از محل تهاتر جذب شود.

جذب اعتبارات ملی برای تسریع در پروژه‌های بزرگ

وی با تأکید بر جذب اعتبارات ملی برای تسریع در پروژه‌های بزرگ خاطرنشان کرد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مصوب دولت به قرارداد تبدیل شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در این راستا در هفته دولت ۲ بیمارستان در کنگان و عسلویه با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اجرایی می‌شود.

محمدی‌زاده از اجرایی شدن طرح ساختمان جدید استانداری بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ساختمان جدید استانداری بوشهر در مدخل ورودی شهر بوشهر در محور و بزرگراه امام علی علیه‌السلام این شهر قرار می‌گیرد و از محل اعتبارات مولدسازی در آینده نزدیک عملیاتی اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به خارج از شهر منتقل می‌شود و در محدوده اراضی تخصیص یافته برای ساخت استانداری بوشهر به ادارات مختلف بوشهر برای احداث ساختمان جدید زمین واگذار می‌شود.

وی با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران همپای مدیران دستگاه‌های اجرایی حرکت کرده‌اند و در کنار دولت بوده‌اند که فعالیت‌های خبرنگاران استان در دولت شهید آیت‌الله رئیسی درخور تحسین است.