تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742567
شناسه : 3742567
تاریخ :
۸۰ پروژه اقتصادی در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۸۰ پروژه اقتصادی در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به طرح‌های افتتاحی در هفته دولت پرداخت و اظهار کرد: در هفته دولت ۸۰ طرح اقتصادی در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اعتبارات ارزی شامل ۷۳۲ میلیون دلار و ۳۰۳ میلیون یورو در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اشتغال این طرح‌ها را پنج هزار و ۳۲۰ نفر دانست و تصریح کرد: در هفته دولت ۴۷ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۸۱۷ نفر افتتاح می‌شود.

تقویت پرورش ماهی در قفس

وی پروژه‌های ماهی در قفس با ظرفیت سه هزار تن را از جمله این طرح‌ها برشمرد و اضافه کرد: صنایع فرآوری محصولات شیلات و کشاورزی با ظرفیت ۸ هزار تن و ایجاد مزارع پرورش میگو در ۳۰۰ هکتار از دیگر این طرح‌ها است.

باستین افتتاح اقامتگاه جدید و هتل را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در هفته دولت عملیات اجرایی ۳۳ طرح جدید اقتصادی با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی اشتغال این طرح‌ها را ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در زمینه زنجیره آبزیان، گردشگری، صنایع فرآوری کشاورزی، دام، طیور و آبزیان، صنایع پایین دست پتروشیمی، انرژی خورشیدی و تولید آب شرب است.

راه‌اندازی پرواز مسیر بوشهر به نجف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از راه‌اندازی پرواز مسیر بوشهر به نجف و بالعکس خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مطالبات مردم استان بوشهر برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی پرواز مسیر بوشهر به نجف اشرف راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه زمان پرواز از فرودگاه بوشهر، روز یکشنبه ۲۸ مرداد و برگشت از نجف اشرف یکشنبه ۴ شهریور است بیان کرد: با استقبال مردم از این پرواز در طول سال می‌تواند استمرار داشته باشد.