تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3742565
شناسه : 3742565
تاریخ :
اظهارات علم الهدی درباره مدرنیته خبرساز شد اقتصاد ایران: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نتیجه مدیریت فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای که بر اساس سلامت فکری اسلامی صورت می گیرد را یک نظام مدیریت عادلانه و دور از تبعیض دانست و بیان کرد: به همین دلیل نباید اجازه دهید تا افکار انحرافی وابسته به تفکر مدرنیته و پسا مدرنیته در جریان مسائل فرهنگی و سیاسی ایجاد شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرنا: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نتیجه مدیریت فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای که بر اساس سلامت فکری اسلامی صورت می گیرد را یک نظام مدیریت عادلانه و دور از تبعیض دانست و بیان کرد: به همین دلیل نباید اجازه دهید تا افکار انحرافی وابسته به تفکر مدرنیته و پسا مدرنیته در جریان مسائل فرهنگی و سیاسی ایجاد شود.

سیداحمد علم‌الهدی در دوره دانش افزایی و توانمندسازی مسوولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در مشهد گفت: اگر بنا شد جریان های فکری و فرهنگی جامعه به سمت مقابله با دین و ارزش های اسلامی کشیده شود، دیگر عدل اسلامی در جامعه رخ نخواهد داد.

وی نتیجه مدیریت فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای که بر اساس سلامت فکری اسلامی صورت می گیرد را یک نظام مدیریت عادلانه و دور از تبعیض دانست و بیان کرد: به همین دلیل نباید اجازه دهید تا افکار انحرافی وابسته به تفکر مدرنیته و پسا مدرنیته در جریان مسائل فرهنگی و سیاسی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: جامعه روحانیت بخشی از جریان های اجتماعی را با حوزه های علمیه مدیریت می کند، ولی بخشی دیگر از جریان اجتماعی توسط حوزه قابل مدیریت نیست و آن جریان آکادمیک و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: شما اساتید با توجه به مبانی اعتقادی و اسلامی که دارید نسبت به مساله مدیریت فکری و فرهنگی قشر دانشگاهی رسالت اجتماعی و دینی دارید، اگر بتوانید در این مسیر موفق عمل کرده و جریان فرهنگی و فکری را در این قشر مدیریت کنید، جامعه به سوی ارزش‌های دینی و جامعه اسلامی حرکت خواهد کرد.

علم الهدی با بیان اینکه سیره امام باقر (ع) برای ما یک راهبرد، منش رفتاری و فکری است، گفت: در جامعه ولایی و اسلامی تمام راه حل های مسائل اجتماعی و سیاسی در آموزه های دینی و سیره اهل بیت (ع) مشخص است.

به گفته وی، اگر به این موارد توجه شود، راه حرکت خود را در عرصه های سیاسی و اجتماعی پیدا می کنیم و اگر منحرف شویم هیچ عذری در درگاه خداوند نداریم که چرا دچار انحراف سیاسی و اجتماعی شدیم.