تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742562
شناسه : 3742562
تاریخ :
۱۷۰۰ پروژه در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر - استاندار بوشهر گفت: در هفته دولت امسال هزار و ۷۰۰ پروژه در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان بوشهر موفق شد اعتبارات قابل توجهی از محل حق آلایندگی و ارزش افزوده از شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی دریافت کند.

وی با بیان اینکه وصول این اعتبارات آلایندگی در اختیار ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر قرار گرفت اضافه کرد: شهرستان‌های دیگر استان بوشهر که در مسیر آلایندگی نفتی قرار دارند باید با پیگیری حقوق آنان وصول شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: علاوه بر اعتبارات آلایندگی نفتی، آلایندگی سایر صنایع دیگر هم از جمله معادن، کارخانه‌های سیمان، واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که اعتبارات آنها در مناطق پیرامونی در توسعه عمران و آبادانی هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات یاد شده در اختیار شهرداران و دهیاران قرار می‌گیرد که باید تلاش شود هزینه کرد منابع اعتباری آلایندگی و ارزش افزوده در محل‌های مورد نظر پرداخت و هزینه شود.

تسریع در هزینه کرد منابع اعتباری

استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع در هزینه کرد منابع اعتباری سال ۱۴۰۲ استان بوشهر گفت: این منابع تا پایان شهریور فرصت دارد تبدیل به کار و خدمات در ارائه به مردم شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: همه دستگاه‌ها روند کارها را به نحو مطلوب انجام می‌دهند تا با استقرار دولت جدید و در اختیار گرفتن کارها، فعالیت‌ها و برنامه‌ها پیش ببرد.

با اشاره به اینکه برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی از همه ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده شده است اظهار داشت: همه دستگاه‌های مربوطه باید یک حرکت جدی را برای مشارکت و حضور گسترده مردم استان بوشهر در پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی فراهم کنند.

وی بوشهر را میزبان عبور زائرین اربعین حسینی از ۵ استان و ۲ کشور خارجی به سمت شلمچه دانست و بیان کرد: در مجموع ۱۸۰ موکب در مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر و مسیر نجف به کربلا و کربلا برای ارائه خدمات گوناگون رفاهی و تغذیه‌ای مستقر شده است.

استاندار بوشهر هفته دولت امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ادامه خدمات دولت مردمی و انقلابی شهید آیت‌الله رئیسی که در همه نقاط کشور از جمله استان بوشهر انجام داد، تأکید شد که مدیران دستگاه‌های اجرایی برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها برای هفته دولت آماده کنند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه این اقدام از چند ماه پیش در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است گفت: حجم بزرگی از پروژه‌ها برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در بخش‌های عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر ویژه هفته دولت آماده شده است.