تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3742558
شناسه : 3742558
تاریخ :
نروژ نماینده سفارت رژیم صهیونیستی در اسلو را احضار کرد اقتصاد ایران: وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد که نماینده سفارت رژیم صهیونیستی در اسلو را در اعتراض به لغو اعتبار دیپلماتیک دیپلمات‌های نروژ در کرانه باختری احضار کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد که نماینده سفارت رژیم صهیونیستی در اسلو را در اعتراض به تصمیم این رژیم برای لغو اعتبار دیپلماتیک دیپلمات‌های نروژ در کرانه باختری احضار کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: این رفتار افراطی از جانب دولت اسرائیل فراتر از همه محدودیت‌ها است و پیامدهایی در پی خواهد داشت.

این اقدام اسلو در حالی است که ساعاتی پیش، اسرائیل سفارت نروژ در تل‌آویو را از لغو وضعیت دیپلماتیک مقامات نروژی که در دفتر نمایندگی کشورشان در تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری کار می کردند، مطلع کرد.

وزارت خارجه نروژ هم تأیید کرد: ما پیامی از سوی کابینه نتانیاهو دریافت کردیم مبنی بر اینکه تل آویو از امروز به بعد فعالیت دیپلمات‌های نروژی در خاک فلسطین را تسهیل نمی‌کند.

سفیر نروژ نیز به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احضار شده و تل آویو به او ابلاغ کرده که اعتبار دیپلماتیک افراد مذکور طی یک هفته به پایان می‌رسد و ویزای آنها نیز تنها سه ماه اعتبار خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی اعتبار دیپلماتیک هشت دیپلمات نروژی مقیم تل آویو را با این اتهام که این افراد با تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری داشته‌اند، لغو کرده است.

نروژ اخیراً کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و این اقدام باعث تیرگی روابط میان دو طرف شده است.