تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742519
شناسه : 3742519
تاریخ :
اختصاص خط ویژه ترمینال‌های مسافربری کربلا به مرز منذریه(خسروی) اقتصاد ایران: کرمانشاه- اختصاص خط ویژه ترمینال‌های مسافربری کربلا به مرز منذریه(خسروی) در نشست مشترک مشاور استاندار کرمانشاه با سرکنسول کربلا پیگیری شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق با سیدعبدالکریم ساداتی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد.

یونس امیری، دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این نشست بر لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تسهیل در سفر زوار حسینی از مسیر خسروی تا کربلا تأکید و در این راستا خواهان اختصاص یک خط ویژه در ترمینال‌های مسافربری کربلا به مرز منذریه شدیم، گفت: این دیدار به‌منظور رایزنی درباره برطرف کردن برخی مشکلات زوار اربعین حسینی که از مرز خسروی منذریه تردد می‌کنند انجام شد.

همچنین در خصوص ایجاد ارتباط بین دو استان کرمانشاه و کربلا با هدف برقراری و تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و پزشکی بین دو استان با هماهنگی و تعاملات نیروهای برون‌مرزی رایزنی شد.

وی بیان کرد: سال گذشته با توجه به اینکه ترمینال خاصی برای این منظور اختصاص نیافته بود، مسافرانی که از مرز منذریه به کربلا مشرف شده بودند، اغلب با وجود خستگی سفر، مجبور بودند مسافت کربلا تا مرز منذریه را طی چند ایستگاه طی کنند.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق افزود: در این شرایط برخی مسافران که خودروهای خود را در شهرهای قصرشیرین و خسروی پارک کرده بودند به اجبار از مرز مهران وارد کشور می‌شدند و مجدداً به خسروی و قصرشیرین مراجعه می‌کردند که این موضوع علاوه بر افزایش خستگی راه، باعث افزایش بار ترافیکی مسیرهای ایلام و کرمانشاه می‌شد.

وی ادامه داد: ارتقای روابط دو استان کرمانشاه و کربلا و استفاده از ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه‌های علمی، دانشگاهی، پزشکی، اقتصادی در استان کرمانشاه در استان کربلا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که پیگیری این موضوع یکی از تأکیدات ستاد اربعین استان است.

امیری تصریح کرد: همچنین رایزنی و توافق لازم با استانداری کربلا برای اختصاص تسهیلات لازم برای احداث مهمانسرا ویژه زوار کرمانشاهی که در طول سال به کربلا مشرف می‌شوند یکی دیگر از مباحث مطرح شده بود که در صورت انجام به تسهیل در تردد کاروان‌های زیارتی و زوار از مرز منذریه در طول سال بسیار کمک می‌کند.

مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق در پایان بیان کرد: در این نشست همچنین موضوع لزوم معرفی مجوز مواکب به هیئت و بازرسی‌های کشور عراق برای تسهیل در امورات مواکب پیگیری شد.