تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742514
شناسه : 3742514
تاریخ :
سرمایه گذاری در گلستان به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید اقتصاد ایران: گرگان- استاندار گلستان گفت: رشد سرمایه گذاری در ۳۳ ماهه گذشته بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده و رشد سرمایه گذاری خارجی از ۲.۸ به ۲۴ میلیون دلار رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه در دیدار با تولیدکنندگان، صنعتگران، معدنکاران و فعالان اقتصادی که با حضور مهدی فرحی، قائم‌مقام وزیر صمت برگزار شد عدم توسعه زیر ساخت‌ها در گذشته را یک ابر چالش دانست و اظهار کرد: گلستان در زمینه زیرساخت‌ها برای رشد صنعتی، عقب ماندگی تاریخی دارد.

وی پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه برق را یکی از پروژه‌های حیاتی دانست و افزود: با راه اندازی این پروژه تولید برق استان ۴۸۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد که برای اجرای آن ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در پایان سه ماه ابتدای امسال به میانگین ملی رسید، گفت: رشد سرمایه گذاری در ۳۳ ماهه گذشته بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده و رشد سرمایه گذاری خارجی از ۲.۸ به ۲۴ میلیون دلار رسید.

زنگانه از برگزاری ۲۰۰ جلسه کارگروه تسهیل طی ۳۳ ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: برای رفع موانع این کارگروه‌ها در این مدت هزار و۳۰۰ مصوبه تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه گلستان رتبه ۱۲ بهبود فضای کسب و کار را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد، افزود: در سال‌های متوالی شاهد تحقق سهم اشتغال استان بودیم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه چشم انداز شور انگیز استان رسیدن به میانگین درآمد سرانه کشوری تعیین شد، گفت: با همکاری دلسوزان استان از ۴۷ درصد درآمد میانگین کشور امروز به ۵۲ درصد رسیدیم و امیدواریم این چشم انداز به طور کامل تحقق یابد.