تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742507
شناسه : 3742507
تاریخ :
۴۰ درصد مخازن سدهای استان زنجان پر است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: درصد پرشدگی سدهای استان زنجان کمتر از 40 درصد و بیش از 60 درصد آن خالی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر باقری بعد از ظهر پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر نمایندگی زنجان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: امسال تا روز ۱۷ مردادماه ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم و حجم بارش در مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ میلی‌متر بود.

وی وضعیت بارش‌های امسال را ۱.۸۸ درصد کمتر از سال آبی گذشته دانست و گفت: این مقدار بارندگی نسبت به درازمدت نیز ۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در استان چهار سد از جمله تهم، کینه‌ورس، گلابر و تالوار در حال بهره‌برداری داریم، عنوان کرد: سال آبی اخیر ووردی آب به سد تهم ۸.۷ میلیون مکعب بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵.۴ میلیون متر مکعب آب وارد سد تهم شده است، تصریح کرد: حجم مخزن سد تهم ۸۴ میلیون مترمکعب است و اکنون در این سد ۱۸ میلیون مترمکعب آب وجود دارد که نشان می‌دهد ۲۱ درصد این مخزن پر است.

باقری ورودی بارندگی‌های امسال به سد گلابر را ۳.۲ میلیون مترمکعب و سال گذشته را ۵.۹ میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: ۱۱۶ میلیون حجم مخزن این سد است که درصد پرشدگی سد گلابر برای امسال ۴۱ درصد و برای سال گذشته ۴۳ درصد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آورده این سد کاهش یافته است، دو سال متوالی نتوانستیم به شبکه‌ای که در آن منطقه احداث شده، آب را رهاسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سد کینه‌ورس تأمین‌کننده آب آشامیدنی بخشی از ابهر و خرمدره است، ابراز کرد: حدود ۶ میلیون مترمکعب آب شرب این دو شهر را تأمین می‌کند و ورودی این سد امسال ۴ میلیون مترمکعب و سال قبل ۴.۷ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۶ میلیون مترمکعب حجم مخزن سد کینه‌ورس در حال حاضر ۴.۱ میلیون مترمکعب آب دارد، ادامه داد: میزان پرشدگی این سد ۲۶ درصد است و این وضعیت نگران‌کننده است، البته در هیچ‌کجای استان مشکل تأمین آب آشامیدنی نداریم.

باقری یادآور شد: آب ورودی امسال به سد تالوار ۱۹ میلیون مترمکعب و سال گذشته ۴۳ میلیون مترمکعب بود که با توجه به حجم مخزن ۵۰۰ میلیون مترمکعبی این سد، درصد پرشدگی آن ۲۱ درصد است.