تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3742493
شناسه : 3742493
تاریخ :
بخشی از هوش مصنوعی اپل پولی خواهد بود؟ اقتصاد ایران: تحلیلگران ادعا می‌کنند که اپل رویکردی مشابه OpenAI و مایکروسافت را در ارائه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی خود در پیش خواهد گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌ادعای تحلیلگران، اپل برای برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی خود هزینه‌ای حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار در ماه دریافت خواهد کرد. احتمالا برای دسترسی به مجموعه‌ی کامل قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به اشتراک اپل وان نیاز خواهد بود.

هوش مصنوعی اپل در مراحل مختلف به‌تدریج دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. تعدادی از این قابلیت‌ها با بتای iOS 18.1 و iPadOS 18.1 و macOS Sequoia دردسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و احتمالاً اندکی پس از عرضه‌ی سری آیفون ۱۶، به‌طور رسمی و عمومی در اختیار همه‌ی کاربران قرار می‌گیرد.

دو تحلیلگر به CNBC گفتند كه سرمايه‌گذاری در هوش مصنوعی هزینه‌بر است و اپل می‌خواهد اين هزينه را بر دوش مشتريان بیندازد. به‌گفته‌ی نیل شاه: «اپل می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ دلار برای دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی خود به‌عنوان بخشی از اشتراک Apple One دریافت کند.»

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی اپل با تأخیر در دسترس کاربران اروپایی قرار می‌گیرد
  • اپل اینتلیجنس؛ تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون، آیپد و مک

بن وود، رئیس تحقیقات مؤسسه‌ی CCS Insight، می‌گوید: «اپل یکی از معدود شرکت‌هایی محسوب می‌شود که از خدمات ارزش افزوده‌ی خود به‌خوبی کسب درآمد کرده است. در نتیجه، اپل برای کاربران خود این ذهنیت را ایجاد کرده که باید برای خدمات ممتاز پول پرداخت کنند. بر این اساس، نمی‌توان این احتمال را رد کرد که اپل ممکن است برای ویژگی‌های پیشرفته‌ترِ هوش مصنوعی خود هزینه دریافت کند.»

تحلیلگران باور دارند که اپل رویکردی مشابه OpenAI و مایکروسافت را دنبال خواهد کرد؛ دسترسی رایگان به تعداد محدودی از ویژگی‌های هوش مصنوعی و نیاز به خرید اشتراک برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌تر.