تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742491
شناسه : 3742491
تاریخ :
علما و مبلغان نقش مهمی در حفظ و صیانت اربعین دارند اقتصاد ایران: قم- رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین گفت: علما و مبلغان نقش مهمی را در حفظ و صیانت اربعین به عنوان یک حرکت عظیم ایفا می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید احمدی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش قدم‌های آسمانی اظهار کرد: هر موکب یک قرارگاه فرهنگی است، بنابراین سازمان اوقاف برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و خدمت رسانی در این راستا دارد و این خدماتی که در ایام اربعین انجام می‌شود، برای افزایش بینش و شناخت مردم است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین بیان کرد: علما و مبلغان نقش مهمی را در حفظ و صیانت اربعین به عنوان یک حرکت عظیم ایفا می‌کنند، ضمن اینکه رکن اساسی و خیمه تشیع به مرجعیت وابسته است و همه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی ابراز کرد: گروه‌های انحرافی که مرجعیت را مانع اصلی خود می‌دانند، با هجمه‌ها و ادبیات جدیدی همچنان قصد تحریف را دارند، بنابراین ممانعت در برابر فعالیت آنها باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: تقویت مرجعیت دینی عراق و ادای احترام به دولت آنها از سیاست‌های مهم اربعین به گفته مقام معظم رهبری است، بنا براین باید تابع قوانین آن کشور باشیم، ضمن اینکه این دولت خدمات بسیاری را برای تسهیل زائران ارائه می‌کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین با بیان اینکه ماهیت مردمی باید حفظ شود ولی ارائه خدمات در ایام اربعین بدون کمک دولت‌ها امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: رعایت اقتضائات فرهنگی کشور عراق بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار اهمیت دارد.