تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3742486
شناسه : 3742486
تاریخ :
صعود کیانی به دیدار نهایی/ اولین حضور تکواندو زنان در فینال اقتصاد ایران: ناهید کیانی با کسب پیروزی در مرحله نیمه نهایی مسابقات تکواندو المپیک، به فینال راه یافت تا برای نخستین بار تکواندو زنان ایران در این مرحله المپیک نماینده داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندو ایران که با دو پیروزی راهی مبارزه نیمه نهایی شده بود، در این مرحله به مصاف «لاتیتیا اون» از لبنان رفت.

در این مبارزه ناهید کیانی نتیجه راند اول را ۱۰ بر ۳ به سود خود تما کرد و در راند دوم هم ۱۰ بر صفر پیروزی شد. بدین ترتیب در مجموع به برتری ۲ بر صفر دست یافت. با این نتیجه ناهید کیانی به مرحله فینال مسابقات تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم راه یافت. این نخستین بار است که تکواندو زنان ایران در فینال المپیک نماینده دارد.

در راند دوم این مبارزه به درخواست‌های مینو مداح برای باز بینی فیلم که چهار بار انجام شد و هر چهار بار مورد قبول واقع شد.

این ملی پوش تکواندو ایران کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان آغاز کرد و سپس با همین نتیجه «شیما تومی» از تونس را شکست داده بود. کیانی در گرندپری ۲۰۲۳ پاریس به این تکواندوکار تونسی باخته بود.

تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌ها توسط مبینا نعمت زاده موفق به کسب مدال برنز شده است.

مسابقات تکواندو بازی‌های المپیک ا با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ مردادماه پیگیری خواهد شد.