تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742467
شناسه : 3742467
تاریخ :
مبلغان با پرهیز از جدال‌های جناحی و سیاسی مسیر را حفظ کنند اقتصاد ایران: قم- عضو فقهای شورای نگهبان خطاب به مبلغان گفت: مبلغان با محور نهادن فرمایشات مقام معظم رهبری و پرهیز از جدال در مسائل سیاسی و جناحی، معنویت را در این مسیر حفظ کنید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش قدم‌های آسمانی اظهار کرد: شکوه اربعین ستودنی است و آیین پیاده روی اربعین در طریق الحسین (ع) هرساله غوغایی به پا می‌کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: به جای آوردن نمازهای پنج گانه، زیارت اربعین، انگشتر نهادن در دست راست و بلند گفتن ذکر بسم الله هنگام سجود از ویژگی‌های شیعیان است و هر یک از این خصلت‌ها گویای مطالب ژرفی است.

وی افزود: افرادی که توفیق زیارت تشرف به عتبات در ایام اربعین را ندارند، به نقل از علامه مجلسی زیارت اربعین را بخوانند که برکاتی دارد.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: زیارت عاشورا، زیارت اربعین و زیارت وارث منصوب به سید الشهدا (ع) است و هر جمله از آن‌ها یک دنیایی از معرفت و مضمون حسین شناسی است.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: شهادت اباعبدالله الحسین (ع) بنا بر آیه شریف «إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ أبَدا» آن چنان حرارتی در دل‌ها ایجاد می‌کند که تا قیامت خنک بشو نیست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: نهضت عاشورا بیرق اسلام است و ما برای رسول اکرم (ص) و دیگر ائمه اطهار اربعین و چند زیارت نداریم ولی امام حسین (ع) دارای شان و چند زیارت است و ماحصل آن این است که تا حسین بماند و یعنی اهل بیت (ع) مانده است.

وی تصریح کرد: آیه ۳۳ سوره فصلت گویای اهمیت تبلیغ است و در آن آمده است که «وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعا إِلَی اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ قالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» و این لباس روحانیت، لباس دعوت به سوی خدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تبلیغ از افتخارات دین است و اربعین فرصتی مغتنم در این راستا است و به مبلغان توصیه می‌شود تا دعای عهد و زیارت عاشورا را روزانه قرائت کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان خطاب به مبلغان با تاکید بر پرهیز از حرف‌های جناحی سیاسی خاطرنشان کرد: مبلغان با محور نهادن فرمایشات مقام معظم رهبری و پرهیز از جدال در مسائل سیاسی، معنویت را در این مسیر حفظ کنید.