تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742465
شناسه : 3742465
تاریخ :
برگزاری اولین کنگره شهدای غریب در یزد/ شناسایی ۷۴ شهید اسارت اقتصاد ایران: یزد- مدیرکل بنیاد شهید یزد اعلام کرد: اولین کنگره استانی شهدای غریب اسارت استان یزد شامگاه بیستم مرداد برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام عباس زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برگزاری اولین کنگره شهدای در عزبت استان یزد، برای شهدای عزیز کشورمان و یادآوری فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان، جامعه را به هدف اصلی حرکت آن‌ها سوق خواهد داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری این کنگره، اظهار کرد: خوشبختانه تمام عوامل برگزاری این کنگره از آزادگان هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها خدمتگزاری به این برنامه را با افتخار برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: امیدواریم ملالت‌های دوران اسارت آزادگان و شهدای در غربت در قالب این برنامه‌ها به نسل جدید جامعه انتقال داده شود.

زارع از شناسایی تاکنون ۷۴ شهید غریب در اسارت در استان یزد، خبر داد و افزود: تعدادی از این شهدا در دوران دفاع مقدس به اسارت درآمدند که برخی از آنها به دلیل شکنجه‌ها و زخم‌های دوران اسارت به شهادت رسیدند و برخی نیز پس از اسارت و تحمل سال‌ها رنج و درد شهید شدند.

وی افزود: البته برخی از این شهدا افرادی ایرانی‎الاصل بودند که توسط حزب بعث در کشور عراق به شهادت رسیدند و تعدادی نیز توسط گروهک معاند کومله به شهادت رسیدند.