تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3742450
شناسه : 3742450
تاریخ :
اپلیکیشن موبایل ChatGPT پردرآمدترین ماه خود را سپری کرد؛ افزایش ۲میلیونی تعداد مشترکان اقتصاد ایران: قابلیت‌های جذاب مدل هوش مصنوعی GPT-4o باعث شد اپلیکیشن موبایلی ChatGPT رکورد درآمدزایی ماهانه‌ی خود را بشکند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رونمایی از مدل هوش مصنوعی GPT-4o در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳)، باعث جهش چشمگیر درآمد ChatGPT شده است. اکنون نسخه‌ی موبایلی چت‌بات ChatGPT موفق شده است پردرآمدترین ماه خود را سپری کند.

براساس داده‌های Appfigures که در حوزه‌ی تحلیل اطلاعات اپلیکیشن‌ها فعالیت دارد، اپلیکیشن موبایلی ChatGPT در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳)، ۲۸ میلیون سود درآمد خالص از اپ‌استور و گوگل‌پلی به‌دست آورده است.

سود خالص اپلیکیشن ChatGPT مبلغی است که هزینه‌های خرید درون‌برنامه‌ای اپل و گوگل از آن کسر شده است. OpenAI می‌گوید ۸۳ درصد از درآمد اپلیکیشن در ماه جولای از اپ‌استور به‌دست آمده که نسبت‌به ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

با درنظر گرفتن هزینه‌های فروشگاه‌های اپلیکیشن، سود ناخالص نسخه‌ی موبایلی ChatGPT در ماه‌های می، ژوئن و جولای به ترتیب ۲۸٫۹ میلیون دلار، ۳۴ میلیون دلار و ۳۹٫۹ میلیون دلار بوده است.

مدل GPT-4o قابلیت‌های جذابی مثل مدیریت متن، صدا و ویدیو را به ChatGPT اضافه کرد. این مدل سرعت پاسخ‌گویی چت‌بات مذکور را نیز افزایش داد. همچنین کاربران می‌توانند هنگام ارائه‌ی پاسخ‌های صوتی ازطرف چت‌بات، صحبت او را قطع کنند که این ویژگی باعث می‌شود مکالمه‌ای طبیعی‌تر با هوش مصنوعی داشته باشند.

شرکت Appfigures می‌گوید تقاضا برای دسترسی به مدل GPT-40 در ماه می، باعث افزایش ۴۰ درصدی درآمد اپلیکیشن ChatGPT شد. اگرچه رشد درآمد چت‌بات OpenAI از آن زمان کمی کند شده است، اما درآمد کلی همچنان با روندی پایدار به رشد خود ادامه می‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • هوش مصنوعی جدید GPT-4o Mini روزانه بیش‌از ۲۰۰ میلیارد توکن پردازش می‌کند!
  • چطور اکانت ChatGPT بسازیم و به هوش مصنوعی GPT-4o دسترسی پیدا کنیم؟

Appfigures باتوجه‌به درآمد اپلیکیشن ChatGPT در ماه جولای، تخمین می‌زند چت‌بات مورد بحث حدود ۲ میلیون مشترک پولی جدید جذب کرده باشد که رکورد دیگری برای اپلیکیشن موبایلی آن محسوب می‌شود.

Appfigures انتظار دارد با اضافه‌شدن حالت صدای پیشرفته‌ی ChatGPT که تعاملات نزدیک تقریباً لحظه‌ای و واقع‌گرایانه را ارائه می‌دهد، رشد اپلیکیشن موبایلی این چت‌بات در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.