تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742417
شناسه : 3742417
تاریخ :
موفقیت دولت را تقویت کشور می دانیم اقتصاد ایران: قم- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدیم موفقیت دولت جدید موجب تقویت کشور می شود و باید به دولت کمک کرد و اگر در جایی نقصی مشاهده می شود باید موضوع را یادآوری و خطاها را گوشزد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی ظهر پنجشنبه در دوره دانشجویی اسلام ناب در دانشگاه قم در جمع فعالان تشکل‌های دانشجویی گفت: برگزاری این دوره‌ها در واقع مقدمه و آماده سازی برای ورود به عرصه‌های مختلف است و دانشجویانی که در این اردوها حاضر می‌شوند، باید برای خود ماموریت‌هایی مشخص و تعریف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ادعایی داشتیم که برآورد بررسی‌ها و مطالعات ما، وجود یک جهان فرصت است که می‌تواند برای کشور جهش به دنبال داشته باشد.

جلیلی اضافه کرد: دولت برای تحقق این امر باید نقش آفرینی کند و مأموریت‌های خود را به بهترین نحوه انجام دهد تا جهش در کشور رخ دهد.

وی ادامه داد: شعار دیگر ما هر ایرانی یک نقش پرشکوه بود که باید بستر لازم برای نقش آفرینی مردم فراهم شود و یکی از کارکردهای اردوهای دانشجویی شناخت همین نقش است و در این راستا به توانایی‌ها باید پی برد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر می‌خواهیم نقش آفرینی کنیم باید بدانیم در چه نقطه‌ای قرار داریم به خصوص اگر آن نقطه بزنگاه تاریخی باشد.

وی عنوان کرد: اثرگذاری، مهارت، توانمندی و ابزارهای لازم می‌خواهد که تشکل‌های دانشجویی باید در این زمینه ورود کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اولین اثر سیاسی امام راحل یاداشتی است که ایشان در سال ۱۳۲۳ نوشته اند که بر مبنای دینی و قرآنی از همگان می‌خواهند که قیام را شروع کنند.

وی گفت: امام راحل نسبت به آیت الله شاه آبادی ارادت ویژه ای داشت که این عالم کتابی دارند که در آن کتاب بیان می‌شود که اساساً یک حرکت چگونه شکل می‌گیرد و نسبت انسان با خداوند تبیین شده و اخوت دینی در بستر جامعه دینی شکل می‌گیرد و ۴ نیاز انسان بر این اساس تعریف می‌شود.

جلیلی عنوان کرد: اگر بخواهیم احکام دینی محقق شود علاوه بر حاکمان، نیازمند جامعه دینی نیز هستیم که این جامعه باید بر اساس اخوت شکل بگیرد که هر کدام بر اساس یک پایه‌ای است.

جلیلی افزود: امروز اگر صحبت می‌کنیم که می‌خواهیم اندیشه دینی امام راحل را دنبال کنیم الزاماتی دارد که هدف و چهارچوب چیست و باید بر این مبنا نقش خودمان را تعریف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: انتخابات یکی از عرصه‌های است که آحاد جامعه باید در آن نقش آفرین باشند، چرا که این عرصه می‌تواند تأثیر جدی و شگرفی در مسیر آینده کشور داشته باشد که البته همه ماجرا به برگزاری انتخابات باز نمی‌گردد و بعد از انتخابات نیز این نقش آفرینی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دولت سایه یک گفتمان و اندیشه است افزود: این گفتمان بیان می‌کند همه افراد جامعه در حد وسع خود وظیفه دارند سایه به سایه تحولات را دنبال کنند و اگر اقدامات مناسب بود باید آنان را تقویت کرد و در صورت نیاز به اصلاح، راهکار دهد.

وی ادامه داد: معتقدیم موفقیت دولت منتخب موجب تقویت کشور شود و باید به دولت کمک کرد و اگر در جایی نقصی مشاهده می‌شود باید موضوع را یادآوری و خطاها را گوشزد کرد و راه کاری‌هایی ارائه داد و حرکت دانشجویی در این زمینه می‌تواند اثرگذار باشد و با پیگیری تحولات در عرصه‌های مختلف متناسب با ظرفیت و توانمندی اقدامات لازم در جهت تقویت اقدامات و رفع مشکل انجام دهد.

جلیلی اضافه کرد: یکی از فرصت‌هایی که امروز ایران اسلامی دارد فرصت منطقه‌ای است که امروز پدید آمده و موجب شده تأثیراتی در عرصه جهانی بگذارد و اگر می‌گوئیم فرصت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی داریم در زمانی می‌توان از آن بهره برداری کرد که در ارتباط با سایر عرصه‌ها از جمله منطقه و جهان باشد.

وی با بیان اینکه موضوع جایگاه رئیس جمهور از جمله مسائلی بود که در انتخابات مطرح شد افزود: باید در این زمینه تبیین کرد که چه کسی می‌تواند در جایگاه این مسؤولیت مهم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در مناظرات یکی از کاندیداها گفت ۱۱ سال زنبیل گذاشته اید که گفتیم بله چرا که معتقدیم کسی که می‌خواهد در عرصه ریاست جمهوری ورود کند باید برای حل مشکلات کشور سال‌ها کار کرده و برنامه ریزی داشته باشد و نمی‌توان یک شبه وارد این عرصه شد.

وی بیان کرد: در هفته‌های آینده شاهد حضور وزرای پیشنهادی برای گرفتن رأی در مجلس شورای اسلامی خواهیم بود که در این راستا باید مطالبه گری کرد که این افراد چه برنامه‌ای برای برای پیشبرد وزارت خانه‌ها دارند.

وی عنوان کرد: امروز وزارت علوم باید مأموریت برای دانشگاه‌ها در زمینه اشتغال و ارزآوری تعریف کند و برنامه دانشگاه‌ها در این راستا باید ارزیابی شود که در این صورت بالندگی دانشگاه و دانشجویان را شاهد خواهیم بود.

جلیلی عنوان کرد: در داستان برجام برخی‌ها تبریک می‌گفتند و برخی‌ها می‌گفتند که نسبت به این موضوع انتقاد نکنید و مجموع فعالیت ما در طی سالهای اخیر صرفاً معلمی نبوده است و در زمینه‌های مختلف از جمله برجام، آف آی تی آف، تحولات سال ۱۴۰۱ و غیره وارد میدان شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اردوها به منظور عملیات است و دانشجویان باید در این زمینه آمادگی لازم برای اتفاقات مختلف را داشته باشد و امروز هم دانشگاه باید خود برای موضوعات مختلفی همانند تحولات غزه آماده کند.

وی ادامه داد: امام راحل از سال ۳۲ تا ۵۷ به دنبال عملیاتی کردن حرکتش بر اساس قرآن کریم بود.