تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742415
شناسه : 3742415
تاریخ :
رفع تصرف بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال اراضی ملی در رودبار اقتصاد ایران: رشت - جانشین فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۱۱۵۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان رودبار در بخش خورگام خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین حسن پور اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش خورگام، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل موردنظر اعزام و مشخص شد، متهم هزار و ۱۵۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی محصور کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان از معرفی متهم ۴۲ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره به جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را جهت اقدام قانونی از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.