تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742403
شناسه : 3742403
تاریخ :
تسهیل تشریفات گمرکی برای زوار و موکب داران اربعین حسینی اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: تسهیل تشریفات گمرکی برای زائران و موکب داران حسینی به صورت دو شیفت کاری، حتی در ایام تعطیل در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایوب زارعی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: گمرکات استان در آستانه اربعین تمام توان خود را به کار گرفته است تا بهترین و سریع‌ترین خدمات را در انجام تشریفات گمرکی به زائرین و موکب‌داران ارائه کند.

وی با اشاره به تسهیل تشریفات گمرکی برای زائرین و موکب داران اربعین حسینی گفت: سرویس‌های ارزیابی مجزایی در واحدهای صادراتی، خروج موقت، دبیرخانه و درب خروج ایجاد شده است که از ابتدای هفته جاری به صورت دو شیفت کاری، حتی در ایام تعطیل، به موکب‌داران خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل گمرکات استان فارس با اشاره به اینکه امور موکب‌داران بدون مشکل حتی در روزهای تعطیل در حال انجام است، افزود: تاکنون برای انجام امور ویژه موکب داران جلسات متعددی با معاونت گردشگری و زیارت استانداری فارس برگزار شده و کلیه مسائل و موضوعات مرتبط با موکب‌داران بررسی و پیگیری شده است.

زارعی تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش خدمات و تعداد موکب‌داران اربعین حسینی، پیش‌بینی افزایش تعداد مجوزهای صادره را داریم و تا کنون ۳۱ فقره پروانه صادراتی برای اقلام مصرفی و ۲۰۰ فقره پروانه خروج موقت کامیون برای موکب‌داران صادر شده است.

وی همچنین به موکب‌داران توصیه کرد که با توجه به ظرفیت مجوز دریافتی، اقلامی را به همراه داشته باشند که سقف مجاز آن را از ستاد عتبات عالیات دریافت می‌کنند تا برای خروج از کشور با مشکلی مواجه نشوند.