تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3742400
شناسه : 3742400
تاریخ :
۸۵ درصد از ظرفیت مخزن سد کرج پر است اقتصاد ایران: مدیر مطالعات پایه آب، آب‌منطقه ای البرز از پر بودن ۸۵ درصدی مخزن سد کرج خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری تسنیم: سزاوار مدیر مطالعات پایه آب، آب‌منطقه‌ای البرز اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت مخزن سد کرج پر بوده که در سال گذشته در همین زمان ۷۹ درصد  بوده است که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: ۷۴ درصد مخزن سد طالقان نیز پر بوده که در سال گذشته این مخزن در چنین زمانی ۵۶ درصد بوده است که افزایش ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیر مطالعات پایه آب، آب‌منطقه‌ای البرز گفت: در حال حاضر حجم آب سد کرج ۱۵۲  میلیون متر مکعب از ۱۸۰ میلیون متر مکعب و حجم‌ سد طالقان ۳۱۲ میلیون متر مکعب از ۴۲۰ میلیون متر مکعب کل حجم آن می‌باشد.

سزاوار خاطرنشان کرد: با توجه به آمار داده شده، بارندگی از ابتدای سال جاری 1402 تا 1403 تا به امروز حدود 381 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود 16 میلی متر افزایش داشته  اما نسبت به متوسط بلند مدت 5 درصد کاهش بارندگی وجود داشته است.

وی در پایان گفت: این آمار نباید منجر به این شود که شهروندان در مصرف آب صرفه جویی نکنند، بلکه باید مانند سنوات گذشته از الگوی مصرف استفاده نموده و در مصرف آب صرفه جویی کنند.