تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742385
شناسه : 3742385
تاریخ :
۸۰ خادم موکب العباس (ع) کاشان از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند اقتصاد ایران: کاشان - مدیر موکب العباس (ع) کاشان گفت: ۸۰ خادم این موکب وظیفه پذیرایی از زائران اربعین را در شهر نجف اشرف به عهده دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احمد کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گرمای شدید هوا در منطقه در روزهای منتهی به راهپیمایی اربعین اظهار داشت: این موضوع باعث شده است که موکب داران اربعین برای نوکری بهتر و پذیرایی مطلوب از زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) تمهیدات بیشتری بیاندیشند.

وی ابراز داشت: از جمله این تمهیدات تهیه سردخانه برای مواد غذایی، تهیه مواد برق، تهیه دستگاه آب تصفیه بزرگ، تهیه دستگاه آبسردکن بزرگ، تهیه دستگاه یخ ساز بزرگ، تهیه کولر و دیگر لوازم مثل مه پاش و توری سبز است.

مدیر موکب العباس (ع) کاشان با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون زائر به شهرهایی وارد می‌شوند که نهایتاً یک میلیون جمعیت دارند، تصریح کرد: از این رو هر چه زیرساخت‌ها قوی‌تر باشد ارائه خدمات به زوار مطلوب‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مواکب ایرانی به کمک مواکب عراقی می‌روند، گفت: آب و یخ در عراق وجود دارد ولی به علت شلوغی و امکان تردد ماشین‌های حمل آب و یخ در کوچه پس کوچه‌ها و مواکب اطراف حرم های مطهر این تجهیزات به کمک خدمتگذاران به زوار امام حسین (ع) می‌آید.

کریمی با اشاره به اینکه حمل و نقل این سطح از تجهیزات نیاز به ترابری سنگین دارد، افزود: اکثر ماشین‌های حمل تجهیزات موکب ها، نذر خدمت می‌کنند و هیچ کرایه‌ای حتی پول سوخت هم نمی‌گیرند که یعنی برای حدود ۳۰ روز رفت و برگشت هزینه‌ای نمی‌گیرند و هر تریلی حدود ۱۵۰ میلیون تومان را نذر سلامتی امام زمان (عج) و رفاه حال زوار امام حسین (ع) می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه موکب ها مردمی و مخارج آنها از محل نذورات و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: از هموطنان عزیز می‌خواهیم اگر به موکبی کمک می‌کنند نذورات خود را محدود نکنند و دست موکب دار را باز بگذارند که بتواند غیر لوازم مصرفی تجهیزات را هم تهیه کنند.

مدیر موکب العباس (ع) کاشان با اشاره به اینکه این موکب در سومین سال خدمت با ۸۰ خادم از زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) پذیرایی می‌کند، تاکید کرد: این موکب تجهیزاتی همانند سردخانه ۴۰ فوت برای مواد غذایی، مولد برق ۳۰۰ کاوا، دستگاه آب تصفیه ۵۰ هزار تنی، تهیه دستگاه آبسردکن ۱۰ درجه، تهیه دستگاه یخ ساز یک تنی تنور نانوایی اتوماتیک با پخت روزانه ۱۰ هزار قرص نان دارد و روزانه در سه وعده غذایی بیش از ۱۰ هزار پرس غذا پخت می‌کند.

کریمی با بیان اینکه در این موکل به صورت روزانه با بیش از ۱۰۰ هزار لیوان انواع نوشیدنی سرد و گرم از زوار اربعین حسینی پذیرایی می‌شود، گفت: خدمات عمومی این موکب نیز شامل شارژ موبایل، رخت شور خانه، آرایشگاه، کفاشی، تعمیر چرخ و ویلچر و خیاط خانه است.

وی با اشاره به مجاورت موکب العباس (ع) با صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف تاکید کرد: چون صحن مطهر ظرفیت اسکان زیادی دارد فلذا این موکب اسکان ندارد.

مدیر موکب العباس (ع) کاشان با اشاره به اینکه نامگذاری این موکب به نام بزرگ سقای دشت کربلا است، افزود: عرضه آب خنک بهداشتی از اولویت‌های این موکب است که از زوار اربعین با افزودنی‌هایی همچون گلاب و عرقیات نیز در آب و چای و دوغ و غذای زائران پذیرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شروع پذیرایی موکب از ۲۵ مرداد الی چهارم شهریور است، گفت: همه زائران از هر نقطه جهان با هر نژاد و ملیتی در این موکب پذیرش می‌شوند.