تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742377
شناسه : 3742377
تاریخ :
جریان اربعین جهانی شده است اقتصاد ایران: اهواز - وزیر کشور گفت:جایگاه بزرگ میزبانی، جایگاه مزور و زائر و این سیر و سلوک همه حکایت از آغازی در تاریخ بشریت دارد و جریان مهم اربعین در حالی شکل می گیرد که جهانی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر امروز پنچشنبه با حضور در جمع متولیان مواکب خوزستانی در آستان علی ابن مهزیار اهوازی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی حاصل شد در کنار مزار علی بن مهزیار از یاران صدیق معصومین، مهمان مردم خوزستان باشم. در رابطه با راهپیمایی به سمت معصومین روایت‌های بسیاری گفته شده و گام برداشتن در راه امام حسین (ع) برابر با هزار حج است که این نشان دهنده میزان نشان از اهمیت راهپیمایی دارد.

وزیر کشور بیان کرد: زمانی که مقصد عالی باشد، زائر در ضلع زیارت با مزور یکتا شود و همه وجود خود را در قالب مزور ببیند، آنگاه عظیم می‌شود.

وی افزود: فرموده اند شخصی که امام حسین (ع) را زیارت کند مانند این است که خداوند را در عرش زیارت کرده است لذا این جایگاه بزرگی است.

وزیر کشور گفت: اربعین برای ما یک سیر و سلوک واقعی، تمرین بندگی و سلوک در بهترین حالت‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه میزبانی و کرامتی که از مردم عراق شاهد هستیم مثال زدنی است، اظهار کرد: وظیفه داریم هم شکرگزار باشیم و هم از مردم شریف عراق که با آغوش باز از حدود ۱۵۰ کشور پذیرایی و مهمان نوازی می‌کنند، قدردانی کنیم.

وی با اعلام اینکه جایگاه بزرگ میزبانی، جایگاه مزور و زائر و این سیر و سلوک همه حکایت از آغازی در تاریخ بشریت دارد، عنوان کرد: جریان مهم اربعین در حالی شکل می‌گیرد که جهانی شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه شناخت امام حسین شناخت اوج بشیرت، صفا و انسانیت است، ادامه داد: اربعین از ستون ولایت است. سلام بر اربعین‌ها و سلام بر آنهایی که اربعین را پاس می‌دارند و زائران اربعین را گرامی می‌دانند.

وحیدی خوزستان و اهواز را یک نقطه معنادار و الهام‌بخش خواند و گفت: شور اربعین در این استان و مواکب بسیار ارزشمند است.

وی افزود: طرف عراقی اعلام کرده هرسال تعداد زائران اربعین بیشتر می‌شود لذا ما منتظر ۵۰ میلیون زائر هستیم.