تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3742374
شناسه : 3742374
تاریخ :
روابط دوجانبه ایران و عربستان در مسیر درستی پیش می‌رود اقتصاد ایران: سرپرست وزارت خارجه کشورمان گفت: روابط دوجانبه ایران و عربستان در مسیر درستی پیش می‌رود و امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در پایان دیدارها و رایزنی‌های خود در جده و در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در دیدار ولید الخریجی قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی با وی، گفت: موج گسترده محکومیت جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه به‌عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، انزوای سیاسی صهیونیست‌ها را که امید داشتند با فرایند عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای منطقه تخفیف یابد، عمیق‌تر کرد و آنها را به‌عنوان یک متجاوز ناکام در افکار عمومی جهانی جلوه‌گر ساخت.

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: روابط دوجانبه در مسیر درستی پیش می‌رود و امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط باشیم.

ولید الخریجی قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در پیشنهاد و تلاش برای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی، بر حمایت همه کشورهای حاضر در این نشست از ایران در محکومیت تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی نشست جده را خوب و موفقیت‌آمیز و در چارچوب تلاش‌های مشترک کشورهای اسلامی در مقابله با تجاوزات رژیم اسرائیل توصیف کرد.

قائم مقام وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین بر موضع اصولی کشورش در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی و تعدی به حریم حاکمیت و امنیت ملی کشورها تاکید کرد.

قائم مقام وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین با اشاره به اینکه روند روابط دوجانبه به خوبی پیش می‌رود و عربستان برای توسعه روابط اهتمام ویژه قائل است، ابراز امیدواری کرد امور عمره گزاران ایرانی با تعامل و تفاهم دو کشور بیش از پیش تسهیل شود.

در این دیدار موضوعات کنسولی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و مقام سعودی بر همکاری با طرف ایرانی در این خصوص تاکید کرد.