تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3742369
شناسه : 3742369
تاریخ :
قول تاجگردون برای لغو یک مصوبه مهم در دولت سیزدهم اقتصاد ایران: با پیگیری‌های انجام شده و تماس تلفنی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به استان اصفهان قابلیت اجرایی ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم گچساران و باشت نسبت به مصوبه جدایی دنای شمالی واکنش نشان داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تماس تلفنی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به استان اصفهان متوقف شد.

غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه، اظهار کرد: در تداوم پیگیری ویژه نماینده بویراحمد نیز اینجانب با علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مذاکره داشتم و به معاون ذیربط دستور داده شد که مصوبه جدایی دنای شمالی به وسعت (۶۱ هزار هکتار) از کهگیلویه و بویراحمد و واگذاری آن به استان اصفهان متوقف شود و در یک فرایند فنی و اداری موضوع حل و فصل شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و تماس تلفنی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به استان اصفهان قابلیت اجرایی ندارد.

تاجگردون ابراز کرد: سلاجقه اعلام کرد که به معاون ذیربط دستور داده شده که موضوع متوقف تا در یک فرایند فنی و اداری، موضوع حل و فصل شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته نباید بی‌توجهی مسئولان ذیربط را فراموش کرد و مردم استان و زاگرس نشینان دنا را فراموش نخواهند کرد.

مصوبه جدایی دنای شمالی به وسعت (۶۱ هزار هکتار) از کهگیلویه و بویراحمد و واگذاری آن به استان اصفهان بدون حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه امسال در شورای عالی محیط زیست به تصویب رسیده است.

۱۳ اردیبهشت ماه، شورای عالی محیط زیست با حضور هشت وزیر، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندارد، مدیریت بحران، چهار استاد دانشگاه و به ریاست رئیس جمهور شهید برگزار شده است.

انتشار این خبر در سطح فضای مجازی و رسانه‌های ملی و محلی با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است.

کارشناسان محیط زیست می‌گویند، مصوبه جنجالی جدا شدن دنای شمالی از مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بدون مطالعه و کار کارشناسی لازم انجام شده است و مسئولان ارشد استان همچون استاندار و متولیان حوزه محیط زیست استان از آن بی خبر بوده اند.